Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Kicki - 6 januari 2008 18:32

Vi tog samma sväng idag igen. Det gick mycket bättre än igår, även om det inte gick dåligt igår. Idag förstod han nog att det inte var så läskigt att gå utan sina kompisar, och han förstod nog att han skulle komma hem igen. Han höll bättre tempo idag, längre steg. Och så tittade han sig omkring mer än igår. Det var härligt! Nästa gång går det nog ännu bättre. Det blir förhoppningsvis på tisdag.

Jag hade träningsvärk i ljumskarna kände jag. Jag har svaga ridmuskler. Men det var skitlätt att komma upp i sadeln, så lite smidigare har jag blivit.


Sen kom man hem till mögelheten igen. Huvudvärken sänkte sig som en dimma efter tio minuter. Det känns värre nu, när man vet vad felet är. Jag vägrade duscha hemma, utan gick till mamma och pappa och duschade istället. Matildas nya skötbord är på våran säng. Hon får inte vara i badrummet mer. Det jobbigaste är att det är mögel i köket oxå. Det vet vi. Undra om vår hyresvärd kommer att förstå det. Jag tänker inte flytta tillbaka hit, bara för att vara tvungen att flytta härifrån igen, för att det är mögel i köket. Nope. Det kommer nog ta mer än tre veckor att åtgärda eländet oxå. Hur faaan ska det gå? Det känns inte som en bra lösning att bo på hotell. Inte bra alls. Varför kan vi inte få en ny lägenhet? Det finns ju en ledig här och en till blir ledig i mars. Hade inte det varit det bästa? Då hade de kunnat repa här i lugn och ro, och vi hade kunnat flytta alla våra grejer i lugn och ro. Suck. Imorn får vi se hur det går, då ska jag prata med hyresvärden. Hoppas de är medgörliga.


Igår satt vi och drömde om hus. Jag har laddat ner Älvsbyhus-katalogen och Kontio-katalogen. Kontio har helt sjukt mysiga hus som ser ut som sagohus. Vi drömde oss bort till vår skogstomt i vårt nya timmerhus... Inget mögel, inget problem. Lugnt och skönt och mysigt. Det ska bli verklighet, det är bara en tidsfråga.

http://www.alvsbyhus.se/

http://www.kontio.fi/index.php?tocID=298

Ovido - Quiz & Flashcards