Alla inlägg under september 2006

Av Kicki - 30 september 2006 10:54

Igår var premiärturen på coop med shop x-press! Hihi! Vi handlade inte så mycket, vi ville mest prova. Det var skojigt. Jag var så trött när vi var där så jag höll på somna gåendes. Jag sov länge imorse, låg till tio, tror jag. Sen steg jag upp och diskade. Sambo fick hjälp av sin pappa att byta bromsar på bilen. Själv får han bara peka, inte jobba.Gäsp! Det är ju nu tröttheten ska gå över, har jag läst. Stämmer det inte på mig kanske? Jag mår inte så illa nåmer iallafall, det är ju skönt att slippa. Jag hade velat slippa hostan oxå, den är envis och hänger kvar. Jag är nervös att förkylningen ska komma tillbaka igen om jag anstränger mig, och det är anstränga mig som jag vill! Ut och stavgå blandannat. Ute är det grå himmel, snö i luften, snö på backen och ruggigt och kallt. Bäst att vara frisk. Men jag har ju bra promenadkläder.Nu blev jag törstig. Bäst att dricka lite vatten.

Av Kicki - 27 september 2006 17:12

Det är roligt att shoppa! Jätteroligt! Igår köpte jag nya jeans, som passar! Haha! Vad härligt att ha jeans igen. Och så köpte jag mitt livs första par mamma-trosor och mitt livs första par mammelucker! Hahaha! Jag gjorde av med över 700 på kläder, sen betalade jag det som var kvar på ridkursen, så handlade jag mat och när jag kom hem betalade jag räkningar. Idag har jag handlat mer! Iiiih, vad skojigt det är! Nu får det vara nog för en månad, ja, eller iallafall ett par veckor... Nya kläder måste jag faktiskt ha, så det så.Rättade dagens keno, fick ett frispel. Hm, jag har inte förstått hur man gör, så jag rättar alltid hos ett spelombud. När kommer storvinsten? Har mycket mer att shoppa ju.Snart ska jag hoppa i ridbyxorna och åka iväg. Veckans höjdpunkt! Önskar det var fler tillfällen på en vecka, tre ungefär.Nä, dags å svida om. Hejdå!

Av Kicki - 26 september 2006 09:04

Jag kom på ungefär vad jag ville bli. Så nu måste jag plugga vidare, ECDL, desktop, företagsekonomi, bokföring, etc. Men kanske lägger alliansen ner KomVux och särskilt rekryteringsbidrag, då får jag väl bli något annat skoj, som hembiträde eller nåt liknande.Snart ska jag hoppa i duschen. Jag är trött fortfarande. Vi var på akuten en sväng inatt. Sambo kunde inte sova, åt nåt håll. När han rörde sig så skrek han. Då kunde ju inte jag sova heller. Men på akuten fick han bara en spruta, sen fick jag hämta hem honom igen. Somnade igen efter två. Undra om han måste åka till Sunderbyn, eller om hans sjukpenning blir indragen så han måste jobba heltid frånochmed måndag. Man vet aldrig.Alla måste ju få jobba! Det spelar väl ingen roll om de är sjukpensionärer, whiplash-skadade, reumatiker eller utbrända! Det värsta vore väl om folk gick på bidrag! Eller hur? Jag börjar härskna till tror jag.

Av Kicki - 25 september 2006 17:39

Kollade keno-dragningen. Jippi, vi vann 30 kr idag.

Av Kicki - 25 september 2006 17:31

Vi försöker vinna pengar. Vi har spelat på lördagsgodis, keno, bingolotto, triss. Jag har varit medlem på korsord.se (tills de skickade borgerlig valpropaganda till mig, då fick det vara nog...), spelat på obligationer. Inget hjälper! Det var jäkligt kämpigt när sambo inte fick sjukpenning och jag fick sparken. Nu är det lite bättre, men va fan! Det skulle va skönt att få bort skulder, repa bilen lite, köpa barnprylar och nya kläder till mig. Jag har börjat spara åt oss. Jag lägger undan pengar på tre olika konton, så vi ska glömma bort och bli positivt överraskade. Men vi kunde väl få vinna några tusen iallafall... På keno vinner vi frispel varenda gång, det är ju bra, men lite mer skulle vara kul. Kanske ska man inte tänka på det så jäkla hårt, då kanske det kommer någe.Jag håller på att fundera på vad jag ska bli, som vanligt. Jag vill ha en bra lön. Men jag kommer inte på vad det är för jobb. Jag kan tänka mig att plugga vidare nu, så att vi får inkomst så vi klarar oss. Inget mer slava för ingen lön. Ska jag slava ska det vara värt det! Men helst vill jag ju trivas med mitt jobb. Jag vill ha tips! Vad ska jag bli? Ska kanske ta och gå in på ams.se, medan de fortfarande finns. (jävla allians... morr)

Av Kicki - 24 september 2006 18:28

Igår var listan lång. 10 punkter lång, full med läxor och hemarbete. Idag har jag bara tre kvar just nu. Och jag kan ta det lugnt med dem, det är ingen panik. Stenen jag släpat på har släppt från mina axlar. Skönt.Jag är mycket friskare. Hostar litegrann. Det kan jag stå ut med. Jag orkar sitta uppe iallafall. Vi har varit och handlat idag oxå, och ätit på coop-restaurangen. Gott.Nu ska jag räkna lite matte och sen är det äntligen säsongspremiär av min favvo-serie Navy CIS! Gibbs och Abby är tillbaka! Jippiii!

Av Kicki - 23 september 2006 08:59

Jävla förkylning. Gå över! Jag hinner inte med skolan när jag är förkyld! Nu har jag jättemycket läxor att göra. Jag har gjort en lista, och den är lång. Usch. Idag ska jag börja. Vilken rolig helg. Igår låg jag hela dagen i sängen. Jag satt uppe och åt middag, det var det enda. Igår var det bihålorna som sprängde. På en gång jag reste mig. Ajajaj. Idag är det visst hostans dag. Jag vill inte hosta! Det gör ont i magen!Jag har haft pyjamas på mig i ett och ett halvt dygn, tror jag. Idag ska jag nog klä på mig, för jag tänker inte ligga i sängen idag. Jag ska sitta uppe och göra läxor. Suck...Tänk att det snöade massor, och snön låg kvar. Inatt har det regnat. Det är kallt. Jag ska inte gå ut. Men jag vill! Uhuuuuu... Jag är så gnällig.Nä, nu är det bäst att ta itu med listan!

Av Kicki - 18 september 2006 18:05

Jag tänkte att jag skulle vara helt frisk och kry imorn. Pigg och rask. Vi är lite hängiga här hemma. Det är lite tröttsamt. Idag såg jag 003. Håller utkik efter 004. Jag lurade Micke, "Titta! 001!" och han tittade, så nu är han oxå med. "Fan!" sa han. Hihi.Vi köpte en gummibåt, två yxor och en spark idag. Äntligen har jag en spark. Äntligen har älskling en gummibåt. Vad roligt vi ska ha, en säsong i taget.Jag betalade även räkningar idag. Lika roligt varje gång. Nu har vi börjat spara pengar på två konton. Tänk, 500 kr i månaden blir 6000 kr per år. Jag kom även på att nu när vi varken röker eller dricker så kan vi lugnt spela på lördagsgodis för 75 kr i veckan.Jag är såååå trött. Det saknas nog friskluft i mig. Och just nu saknas det te och limpsmörgås med messmör.

Ovido - Quiz & Flashcards