Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Kicki - 19 maj 2008 11:33

Från fredag klockan 16 tillochmed igårkväll klockan 21 har jag kört taxi, ätit och sovit. Inget mer. Köra köra köra köra... Och det har dessutom varit pissigtjävlaskitväder! Det snöar och snöar och snöar och snöar och det finns inget stopp verkar det som. Natten mot söndag fick jag gå ut flera gånger och, hör och häpna, skrapa vindrutan!!! Den isade igen hela tiden. När den äntligen blev snöfri så fick jag stå och vänta på någon kund så den hann isa igen igen. Suck!


Det var en hård helg för mig. Jag var trött, kissnödig och hade huvudvärk större delen av tiden. Igår kom jag aldrig mig hem för att äta middag, så jag åt middag strax före klockan 22 igårkväll. Ensam, när resten av familjen låg och sussade i sovrummet.


Matilda väckte mig strax efter åtta imorse. Jag var lite trögstartad, men orkade tillslut kravla mig upp. Nu har jag diskat, slängt ut mattorna, dammsugit och skurat, och så har jag en tvättmaskin igång. Matilda sover på bron i snöovädret, men det har trots allt lugnat ner sig en smula nu.

Vi ska upp till Tusen Toner när hon vaknar. Jag sitter här och funderar om vi ska gå eller ta bilen. Jag tror vi går. Jag är ganska trött på att köra bil för några dagar framåt.

Nu vaknar bejbis! Dags att klä på sig då!


Ovido - Quiz & Flashcards