Direktlänk till inlägg 18 oktober 2006

Snö, underbara snö

Av Kicki - 18 oktober 2006 20:38

Det har snöat ganska ordentligt och det har blivit vitt och rent i staden. Ikväll är det halt. Det har varit ganska varmt idag så snön har blivit slask efter vägarna, nu har det frusit på. Jag var ute med bilen en sväng och det var lite slirigt. Jag körde i nya rondellen, de hade öppnat den nu. Det var ju asfalterat! Men det är långt ifrån färdigt. Jag hoppas de hinner innan vintern kommer ordentligt.Det är så mysigt nu! Förra året kom snön så sent. Om den ligger kvar nu blir jag glad. Det hade förstås kunnat vara lite kallare. Idag har det varit strax över noll och det är tio grader för varmt tycker jag.Vi hade ingen ridkurs idag, alla hästarna hade inte fått på sig broddarna, så vi sköt upp lektionen till nästa vecka. Jag är så trött nu så jag blev inte ens besviken.Imorn är jag ledig. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på! Vi har inte fått pengar än, inte förrän på fredag, tror vi. Det får vi väl se imorgon.Hörde på radio att rekryteringsbidraget ska dras in. Vilken jävla tur att jag tog tag i det här med KomVux nu! Nästa år hade det varit försent. Alliansen tyckte det var orättvist att inte alla kunde få rekryteringsbidraget. Vad fan vet de om rättvisa? Jag bara undrar. Skönt att få gå och sova snart.

 
 
Syster

Syster

18 oktober 2006 21:04

"Vad fan det de om rättvisa?" Det var tamejfan det finaste jag har hört sedan jag... döptes?

http://mimosan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fredrik

18 oktober 2006 22:02

Bild! Du måste lägga ut en bild på snön!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards