Direktlänk till inlägg 21 oktober 2006

Headbanga

Av Kicki - 21 oktober 2006 18:08

Jag kommer ihåg hur det kändes dagen efter mitt livs första Metallica-konsert. Då hade jag headbangat så det kändes som att huvudet skulle lossna. Dagen efter gjorde det ont. Träningsvärk. Och ungefär så känns det nu. Men jag har inte headbangat! Nä, det finns andra förklaringar.Idag promenerade vi till stan och hem. Det är inte så långt att gå. Men det är ändå en bedrift, tycker jag. Vi hade kunnat åka varm bil, men den fick stanna hemma i värmen. Ute var det så där lagom kallt. Jag skulle låna dunis, men såg inte klok ut i den. Som en flirtkula på ben, ungefär. Dunis får vänta till riktigt kalla dagar då det även är dax för pälsmössa och täckisar. När jag kom hem idag gick jag och sov en stund. Och det är ju så bra att sova en stund! Sambo undersöker isen på sjön. Han har längtat så efter fiskesäsong. Nu börjar den. Jag ska plugga jag. Analysera dikter bland annat. Varför man nu ska göra det...Läste min systers blogg att hon är rädd för framtiden. Jag är oxå rädd. Jätterädd! Jag hade ju bestämt att jag ska läsa in företagsekonomi och data så att jag kan söka sådana jobb sen när jag ska ut i arbetslivet igen. Men KomVux kommer säkert att läggas ner innnan jag kan börja studera igen. Och då måste jag säkert börja jobba inom vården eller som städerska hos nån, och då avlider jag! Jag vill inte! Jag vågar inte möta morgondagen i det här nya, blåa Sverige. Jag har ingen årslön på banken, har inte efternamnet von Pinkenstrååle och inget gods i ett skatteparadis. Jag vill bara gå på KomVux efter mammaledigheten och läsa in några ämnen under ett halvår ungefär. Sen lovar jag att jag ska jobba!Vad vet de där förmögna fursteättlingarna i regeringen om vanliga människor? Vad vet de om den vanliga verkligheten? Hur faaan ska det gå? Jag är jätterädd. Verkligen. Jag röstade inte på det här. Hur fan tänkte de som gjorde det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards