Alla inlägg den 9 september 2007

Av Kicki - 9 september 2007 21:27

Usch, vilken resfeber jag har! Imorn bär det av till Norrland igen. Med blandade känslor. Mycket blandade.

Idag har jag packat lite. Fått ordning på lite grejer iaf. Matilda har mycket mer grejer än jag. Och jag ska hålla reda på dem oxå! Tur att man är ganska bra på att organisera.

Jag var och handlade färdkost idag, bland annat Red Bull. Men ingen vodka. Istället blev det naturgodis åt mig och majskrokar åt Matilda. Jag ska även prova mammas knep med coca-cola och snabbkaffe efter vägen.

Mamma är förövrigt orolig när jag ska köra så långt. "Kör inte om du är trött!" säger hon. Och jag planerar att vila. Vi ska stanna och jag ska stänga ögonen ett tag. Men jag har kört taxi med 12-timmars pass varje dag. Ibland blev det 14-timmars pass. Ibland fick man en Sunderby-körning när man redan kört halva dagen. Det tar ca 14 timmar att köra hela vägen hem. Det ska jag klara galant, eftersom jag får vila ungefär när jag vill, jag får äta godis och dricka Red Bull. Jag som avskyr Red Bull! Men hjälper det så är det ju bra.


Sen är resten av veckan fullspäckad att jag knappt kommer hinna tänka. Det blir mer bilkörning. Sen blir det planering och rensning. Och så blir det lite noja... "Det är bra när allt händer samtidigt!" säger damen som fick barn, gifte sig och fyllde 30 samma år. Bäst att slå på stort och flytta från Kiruna oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards