Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Avskärmad

Av Kicki - 31 januari 2008 14:27

Vi fick flytta till ett lägenhetshotell och bo där medan de repade vårt badrum, bland annat. Där hade jag ingen dator, och det var ganska tråkigt. Efter ungefär en vecka pajjade min telefon, så jag fick lämna in den på rep. Som lånetelefon fick jag en Nokia 3310. Det var inte igår man såg en sådan! Ja, då var jag då utan dator och utan telefonbok. Min lånetelefon hade ju inte ett nummer inprogrammerat. Jag har inte kunnat ringa någon, förutom de som jag kan numret utantill till, och de som ringt mig så jag kunnat spara deras nummer. Helt avskärmad från verkligheten. Där har vi bott, på 35 kvm i över tre veckor. Jag har längtat hem hela tiden. Och då menar jag hela tiden.


Igår fick vi äntligen komma hem! Jag hade packat bilen proppfull när jag fick telefonsamtalet med beskedet att vi kunde flytta hem. Jag var redan klar och på väg. Jag hade bestämt att dagen var kommen. Och det var den. Äntligen, äntligen. Jag lämnade Matilda hos mormor och morfar och körde hem våra saker vi haft i vårt lilla kyffe på Gullriset. Sen åkte jag och diskade och sopade. På vägen tillbaka hämtade jag Matilda och sen åkte vi hem och packade upp i vår nya, fina lägenhet. Nytt golv i köket, vardagsrummet och hallen, helt nyrepat badrum, ny badrumsdörr, nya lysknappar och nylackad dörr till skrubben. I köket har vi för tillfället inte en enda skåplucka eller låda, de kommer nästa vecka, nylackade och härliga. Idag fick vi en ny bänkskiva i köket, imorn kommer en ny diskbänk. Det är alldeles underbart!


Idag har jag plockat och donat, sorterat och burit, tömt och fyllt, diskat och torkat. Jag har även tvättat handdukar och idag ska jag premiärduscha i nya badrummet. Husse premiärduschade igår, han. Lite avundsjuk blev jag.

Matilda kutar omkring på det nya, härliga, fantastiska golvet i sin gåstol. Hon kan utan bekymmer ta sig från hallen, genom vardagsrummet och in i köket utan att köra fast. Hon är oxå alldeles lycklig, precis som sin mamma.


Ja, dessa tre veckor som jag varit isolerad (känns det som), har det förstås hänt lite grejer. Och vilka det är ska jag försöka uppdatera här, men inte just nu, tyvärr.

 
 
Ingen bild

Nina

31 januari 2008 17:28

Vad kul att du är tillbaka igen :) Det har ju hänt massor hos er under dessa tre veckor - kul att du är så nöjd - undrar om det skulle gå att lura er hyresvärd till att göra motsvarande reparationer hos oss *hihi* ;)

 
Ingen bild

Kicki

31 januari 2008 20:32

Jag tyckte det krävdes ganska mycket övertalning för att de skulle göra det hemma hos oss! Haha! Vi har påpekat "brister" i ett par år iaf. Men nu blev det ordentligt gjort!

 
Ingen bild

kajsa

1 februari 2008 13:16

Skoj att ni är tillbaka!!
Måste nästan kika förbi å se hur fint ni har fått.....om det är OK förstås.

 
Sophie

Sophie

3 februari 2008 08:32

*GRATTIS* Vi bor ungefär i ett liknande kyffe :P Tänk om någon kunde komma och repa så där hos oss ;o) Bara badrummet kostar kring 100.000 att göra om. Jag skulle kunna bo på Gullriset i 6 veckor för att få det gjort *hi hi*

http://sophiestar.wordpress.com

 
Ingen bild

Kicki

3 februari 2008 15:58

Det är bara att komma och titta, så fort det blir färdigt! Men det är snart.

Jag är jävligt glad att jag slapp betala 100.000 spänn för det här! Det finns en del fördelar med hyresrätter ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards