Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Bättre och bättre

Av Kicki - 30 september 2008 09:50

Idag gick det bra att lämna Matilda på dagis. Hon blev inte tokledsen. Hon förstod att hon skulle gå ut direkt och gunga och leka. Då gick det bra. Jag hoppas att det blir bättre hela veckan. Kanske måste vi göra så här nästa vecka också, men då får vi väl göra det då.


Hon måste ju ha roligt där! Att gå hemma och leka hemmafru med mig kan inte vara så skoj i längden. Och jag kan ju inte vara hemmafru så länge till heller. Mama needs to bring home some bacon, så att säga.

Funderar på att trilla in på KomVux i veckan och prata lite om distansutbildningar. De har ju skurit ner nåt enormt på utbudet här i stan. Det är nog för att man bara ska jobba i gruvan, och ingen annanstans. Jag är, som sagt, inte så sugen på det.


Jag har en liten lista på tänkbara jobb som jag hade velat ha. Men alla kräver de vidareutbildning. (Och lån hos CSN... morr...) Jag får ta och inse fakta och börja plugga. Jag vill ju det också! Jag hade jätteroligt på KomVux, även om det var lite tungt ibland. Och det gick ju bra! Jag fick bra betyg i allt! Bättre än jag väntat mig.

Det känns bara lite läskigt att läsa på distans, för jag tror jag behöver någon som håller koll på mig lite så jag inte börjar slöa. Men det behöver ju inte vara en lärare, det kan räcka med min pappa. Läser jag något som han tycker är intressant så ställer han mer än gärna upp och peppar mig. När jag läste på KomVux såg han till att jag fick MVG på ett arbete, bara genom att vara intresserad och läsa vad jag skrivit. Tack pappa!

 
 
Ingen bild

Jennie

30 september 2008 11:29

Det där med dagis är bra, Emelie vill numera inte gå hem därifrån och hon skrattar o vinkar i fönsrtet när vi lämnar henne. Trots att jag är hemma/arbetssökande så får hon gå varje dag för det kommer ju trots allt en dag så jag oxå (förhoppningsvis) får ett jobb och då har hon vanan inne att vara dagligen på dagis.
Men tvärtemot dig så VILL jag jobba i gruvan men inte fan finns det ngn utbildning att gå eller ngt jobb att söka där...inget man är kvalificerad för iaf *morr*

 
Ingen bild

Kicki

30 september 2008 12:20

Oj oj oj... den dagen Matilda skrattar när jag lämnar henne kommer nog, men det känns inte som att det är snart. Fast man vet ju aldrig med de små barnen!

Sökte du inte jobbet som bergarbetare? Och har inte af utbildningar för jobb i gruvan? Kanske hade de bara det förut. Jag ska dit på torsdag, då ska jag kolla vad de har att erbjuda.

 
Ingen bild

Jennie

30 september 2008 15:44

AF har haft men numera så ska LK köra i egen regi och det händer nog inte än på ett tag tvärr. =( Men om du hör ngt så skvallra gärna åt mig =)
Kolla om de har ngn maskinförarutbildning på gång. Köra lastbil hade varit kul =)

 
Ingen bild

Kicki

30 september 2008 16:56

Jag ska kolla allt! Sen springer jag till KomVux och kollar även där. Hehe...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards