Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Ensamma hemma

Av Kicki - 7 september 2007 09:09

Jag och Matilda är ensamma i systers lägenhet idag och halva dagen imorgon. Jag ska skruva ihop en byrå och en bokhylla. Kanske ska vi gå en sväng till stan. Jag känner att jag vill köpa något mer innan jag åker hem.Igår impulsköpte jag ett par byxor och en skjorta. Byxorna kommer bli perfekta bilkörarbyxor till måndag. Det är 1200 km till Kiruna... Det blir nog några stopp efter vägen. Hoppas det går bra för Matilda. Sitta så länge i en bilstol. Men vi får stanna och gå lite med bärselen och kanske lite med vagnen. Hon är redan fem månader! Tänk att hon kan sitta och äta! Det krävs en kudde och en filt som stöd, men det går. Två gånger har hon rullat över på mage, en gång åt varje håll. När hon äter blir det helst banan och potatis och palsternacka puré. Majsgröt var ingen höjdare. Och hon sover hela nätterna, från ca åtta på kvällen till åtta på morgonen. En natt hos syster svärmor vaknade hon vid tre och ville äta. Det var första gången på nästan två månader.Nu försöker hon dra stjärnbjörn till munnen. Hon ligger i gymet och drar och sliter. Och tjuter. Oooiiiiih! Nu ska vi gosa lite.

 
 
Ingen bild

Jennie

7 september 2007 10:43

Vad mysigt ni har det =) Emelie provsatt sin stol igår...hehe...det var lite vingligt trots stöd av filtar o diverse annat =) lite gröt fick hon i munnen men sa varken bu eller bä =) Skoj att ni kommer uppåt. Kanske vi kan träffas.

 
Ingen bild

Kicki

9 september 2007 12:22

Ja, det måste vi hinna med! Du ser mig på msn när jag kommit hem och har slutat stressa runt! Hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards