Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Att diskutera med sig själv

Av Kicki - 13 september 2007 09:31

Vi är inte helt överens, jag och jag. Vi håller på att diskutera fram och tillbaka. Jag vet inte alls hur jag kommer tänka om tio minuter eller om en dag. Ena stunden vill jag bara ge upp och sluta kämpa. Ta semester. Men det går inte. Alla måsten hänger där. Allt jag måste ordna och ta hand om. Allt praktiskt som inte löser sig själv. Jag önskar jag kunde koppla bort ett tag, och sen skulle allt vara löst.


Vad händer när vi kommer hem, bejbis och jag. Var ska vi bo? Hur länge ska vi vara hemma? Flyttar vi när vi åker nästa gång? Kommer vi bo kvar till våren? Kommer jag att vara gift om ett halvår? Finns det något i äktenskapet att rädda eller är allt bara lögner och svek? Fanns det något där överhuvudtaget? Är jag dum som vill försöka rädda det och hitta en lösning på problemen? Är jag den enda som vill det? Kan jag lita på mig själv? Kan jag lita på något han har sagt till mig? Vad har han sagt till alla andra?

Jag vill prata med honom! Jag vill förstå. Samtidigt känns det som att jag har gjort för mycket redan. Att jag har lagt ner alldeles för mycket energi på att rädda något som inte kan räddas. Jag har skyddat något som ätit upp sig själv inifrån. Är det den sanna känslan, eller är den sanna känslan att vi faktiskt älskar varann och har något tillsammans?


Jag får inga svar, jag blir tokig. Det är så många frågor inom mig att jag nästan spricker. Jag tittar åt alla håll och det finns ingen väg ut någonstans. Och hittar jag en väg så drar jag mig själv därifrån.


Att ordna och organisera är min grej, det vet jag. Men jag känner att jag krattar en lövhög som bara sprids i vinden igen, när jag bara har några löv kvar. Hur många gånger ska jag orka kratta ihop den här högen? Kan ingen ta den andra krattan?

 
 
Ingen bild

Jennie

13 september 2007 11:49

Kämpa på och leta en framtid för dig och matilda. Bo kan ni göra här om det skulle behövas. Kram kram.

 
Ingen bild

Kicki

13 september 2007 19:48

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards