Alla inlägg den 9 november 2008

Av Kicki - 9 november 2008 09:50

När Husse var och fiskade igår passade jag på att hyra Sex & the City the Movie. Han gillade inte serien och hängde inte med i den. Jag såg varenda avsnitt från början till slut. Jag ville se den på bio, men det blev aldrig läge. Så igår hyrde jag den, nästan 2 och en halv timmes frossa i tjejfilm med stort T! Helt otroligt!

Jag grät en skvätt på några ställen, skrattade på andra och skämdes lite då och då. Precis som det ska vara när man ser SATC. Jag visste att jag skulle tycka om den, och det gjorde jag. När den var slut var jag alldeles pigg och glad fastän klockan var halv elva. Jag brukar inte vara pigg halv elva. Jag brukar inte vara vaken halv elva. Som tur var kom inte Husse hem förrän filmen var slut och jag hade hunnit torka kinderna.

Om jag ska kritisera den så måste jag vänta någon dag till den har sjunkit in. Just nu ser jag den i ett rosa skimmer, så jag är inte riktigt pålitlig.


Matilda somnade halv åtta och sov hela natten för första gången på några veckor. Hon vaknade inte och ställde sig och skrek, hon ropade inte efter bubbe, hon gnällde varken efter pappa, mamma, eller täcke. Skönt. Jag hoppas att strultiden är över nu och att hon sover hela nätterna framöver. Hon blir en ganska irriterad unge när hon inte sover ordentligt. Hon växlar snabbt från ett gulligt, harmoniskt litet gullebarn till en väsande, förbannad grinunge då och då på dagarna om hon inte fått sova ordentligt. Nog kan hon bli ilsken annars också, men inte så där oväntat och plötsligt.


Idag är det fars dag. Grattis alla pappor! 

Ovido - Quiz & Flashcards