Alla inlägg den 13 november 2008

Av Kicki - 13 november 2008 21:00

Varje gång jag tittar på IKEAs hemsida, det är inte så ofta, fastnar jag alltid för möbler designade av Carina Bengs. Det är så knasigt! Så fort jag hittar något fint, är det Carina Bengs som har designat. Och det är nästan uteslutande hennes möbler jag tittar på. Varenda gång.

Av Kicki - 13 november 2008 16:39

Jag fick brev från Försäkringskassan idag. Jag har snart varit sjukskriven en månad, och idag fick jag brev om att jag har ansökt om sjukpenning. De skriver så här: "Det tar ca 30 dagar innan du får ett beslut. Under det tiden utreder vi dina möjligheter att söka arbete på arbetsförmedlingen, trots dina besvär. Vi utreder också din sjukpenninggrundande inkomst. Vi vill förbereda dig på att vår utredning kan innebära att du inte får sjukpenning."

Och jag fick även brev från arbetsförmedlingen, som skrev så här: "Vi har meddelat din arbetslöshetskassa, Transportarbetarnas a-kassa, att du är avanmäld från och med 2008-11-11. Du har anmält förhinder att söka arbete. Avanmälan betyder att du inte längre får arbetslöshetsersättning."

Behöver jag säga mer?

Jag funderar på att börja bidragsfuska. Någon som vet hur man gör?

Ovido - Quiz & Flashcards