Alla inlägg den 22 augusti 2006

Av Kicki - 22 augusti 2006 13:23

Igår var det upprop i skolan och det var spännande med detsamma, tyckte jag. Idag hade jag första lektionen, naturkunskap. Det ska nog bli riktigt roligt det här! Jag känner mig laddad och redo. Inte som förut, då jag suckat bara jag såg en skolbänk. Jag är lite mer motiverad nu. Ska försöka göra det här så effektivt som möjligt. Igår var det inte bara upprop, det var även den tredje dagen min älskling hade svinont i ryggen. Han har bara kunnat ligga och gå litegrann. Igår kunde han knappt längre gå. Då åkte vi till akuten. Halv sju på kvällen var vi där. Vid tolvtiden på natten får vi veta att han ska läggas in. Jobbig kväll. Akuten är inte världens mysigaste ställe. Jag har varit och hälsat på honom ett par gånger idag. Han har inte fått veta vad de ska göra med honom ännu, men han får inte komma hem iallafall. Det lutar åt operation och då dröjer det innan han får komma hem. Snyft! Inatt hade jag svårt att sova. Det har inte varit många nätter som vi inte sovit tillsammans på ett och ett halvt år. Han får smärtstillande så han kan röra sig litegrann, men han hade inte heller sovit mycket inatt. Stackars! Nu är det snart matdags för mig. Det blir blåbärsgröt och kokt ägg idag oxå. Det är jobbigt att må illa hela tiden. Inte mycket, bara tillräckligt så att vanlig mat inte lockar särskilt. Kanske ska jag ta och inviga mina nya promenadskor innan jag äter. Åt en glass på lassa så jag mår lite mer illa nu. Blä. Men gott var det. Puss till min älskling. Hoppas du får komma hem snart och vara frisk. Saknar dig. Senare på kvällen... Nu har jag precis kommit hem från TT. Vi har repat lite. Vi var tvungna att stämma ner igen, jag kunde inte sjunga. Karola sa att hon trodde mitt huvud skulle explodera när som helst. Så vi stämde ner, men rösten var redan paj så jag lät lite som en kråka då och då, när jag minst anade det. Hihihi, det lät så roligt! Och Jocke spelade in det så nu har man något att skratta åt! Det är hemskt att vara ensam hemma. Jag pratar för mig själv och går och tänder alla lampor. Båda tv-apparaterna är på dessutom. Snart ska jag kolla film. Hoppas jag inte somnar. Jag är ledig från skolan imorn så jag behöver inte somna tidigt. Det är hemskt att sova ensam. Jag längtar så till han får komma hem. Men han måste bli hel först. Jag ids inte laga mat till bara mig så jag har bara ätit ett par ägg till middag. Imorn får jag nog hälsa på mamma och pappa vid middagsdags så jag orkar rida på kvällen. Efter ridkursen ska vi repa igen, då ska jag sjunga upp innan så rösten håller. Och så ska jag ta ut texterna så jag slipper gissa.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards