Alla inlägg den 29 augusti 2006

Av Kicki - 29 augusti 2006 13:28

Egentligen skulle jag gå med Cammo-Flammo på fackmöte ikväll klockan sju. Men så fick jag höra att Viktor Klimenko är i stan och ska ha konsert i kyrkan! Mormor skulle dit, så jag beslöt mig för att hänga med. Vad roligt! Haha! Det är inte ofta jag går i kyrkan, men idag fick jag en anledning. Vi har fått hem en ergonomisk datastol idag. Den är döhärlig. Nu kan vi sitta framför burken mycket längre. Det är ju bra, när jag ska plugga bl a. Jag blev irriterad idag när jag skulle skriva ut svenskapapprena, det gick inget bra. Någon skrivare någonstans i byggnaden skrev ut mina papper, jag vet bara inte vilken. Jag får göra ett nytt försök imorgon. Har ju värsta hålet innan svenskan. Äntligen regnar det lite igen. Det regnade inatt och nu skvätter det litegrann. Kanske blir det några svampar då. Förrådet hemma börjar ta slut, trots att jag har snålat. Jag ska nog gå ut till stugan i helgen och då hoppas jag att jag hittar några stycken. Efter konserten... Ojojoj! Vilken kille han är, Viktor Klimenko. Han öppnade med "Jag har hört om en stad ovan molnen", på ryska! Han tog den på svenska sen oxå. Efter tre låtar med piano, flyttade Markus Warg från pianot till orgeln och där körde de "Oh, store Gud" på ryska, och sen på svenska. Efter ungefär tre låtar där, blev det piano igen, och ljudeffekter med havsljud. När Viktor tog en liten paus gick Markus lös på orgeln ordentligt och körde ett redigt solo så alla satt och gapade. Sen kom Viktor in igen och körde ett par låtar till. Innan han slutade var han lite stå-upp-komiker oxå, riktigt rolig, så vi skrattade allihopa. Kvällen slutade med allsång, men jag höll tyst för jag kände att min röst inte skulle hålla för det tonläget. Det var riktigt mycket folk. Nästan fullt i varje bänkrad. Vad glad jag blev. Nu känner jag mig lite helig, så jag ska ta och sätta mig framför teven och käka lite chips.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards