Alla inlägg den 27 augusti 2006

Av Kicki - 27 augusti 2006 13:27

Vi fick lite läxor i fredags som jag tänkte börja med idag. Det blir hårdpluggning i köket pågrundav bristen på skrivbord. Gissa om skrivkrampen kommer att infinna sig ganska snart. Jag får väl varva med att renskriva på datorn så jag orkar. När vi har fått planeringarna för höstterminen så har det sett helt ok ut. Alla kurser kommer att vara färdiga v. 51, det är ju döhärligt! Men då är det rätt kämpigt oxå, tror jag. Läxorna vi fick nu var ganska mastiga. Jag har inte börjat än, vi får väl se om jag tycker samma sak när jag kommit igång. Alla behöver visst gymnasiekompetens nu för tiden. Det spelar ingen roll hur många års arbetslivserfarenhet man har. Alla ska vi ha betyg för 3-årigt gymnasium för att få jobb. Men en tanke slog mig när jag läste en "Se & Hör" på lassarettet för en vecka sen. Där var en artikel om Carola och hennes parfym som skulle heta likadant som hennes skiva och melodifestivallåt. Jag citerar: "Skivan heter Invincible (osynlig på engelska)..." Det där med gymnasiekompetens gäller tydligen inte skribenter på "Se & Hör"!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards