Alla inlägg den 5 december 2007

Av Kicki - 5 december 2007 17:39

Även denna dag började i gökens tecken vid sex-snåret. Jag hade precis gett Matilda frukost i sängen så började det, och höll på minst en halvtimme. Sen somnade jag om och sov som en sten.


Jag har varit i stallet och förberett att vi ska köra dit två skåp här i dagarna. Jag sopade hela övervåningen och sen nere i stallet. Så mockade jag rent i två boxar och släpade skitsäckar till släpet. Pust! Nordica fick gå med Spotlight i hagen idag. Hon försökte tappert få igång honom med lite bus, men han var då totalt ointresserad och lunkade bara fram till höet. Hon försökte igen lite senare, men han var lika svårflirtad då oxå. Tur att hon kunde busa själv, lite försiktigt. Vad kul att det gick så bra att ha dem tillsammans! Nu kan de även vara hag-polare och inte bara stall-polare.

När jag var färdig med allt mitt pyssel så ville faktiskt Nordica gå in, och det fick hon. Spotlight segade efter och gick in till slut han oxå. Jag släppte ut de andra innan jag åkte hem och de busade en stund och verkade alldeles toklyckliga att få komma ut. De är ju ute nästan jämt, ju!


Det verkar inte bli någon skåpkörning idag, kanske blir det imorn.

Ovido - Quiz & Flashcards