Alla inlägg den 21 december 2007

Av Kicki - 21 december 2007 15:59

Jag kom precis hem från stallet. Har varit där och gosat med hästarna. Inte bara gosat, förstås, jag har mockat oxå. Spotlight fick gå ute ganska länge medan jag mockade åt honom och Nordica och satte nytt spån åt dem oxå. Han är så snäll och gosig, den där hästen. Jag blir så glad i själen av honom. Nu vill jag bara att det ska sluta vara plusgrader här och ta och snöa lite så det går att rida. Nu går det knappt att gå utan att man halkar och slår ihjäl sig. Jag har nästan slagit ihjäl mig ett tiotal gånger idag, bara igenom att gå mellan övre och nedre stallet. Helt sjukt. Jag har trippat fram och tillbaka med vattenkannan. Men jag har klarat mig varenda gång.


När jag kom hem mötte jag Husse, som hade bråttom iväg för att hämta en julklapp till mig, som jag verkligen önskar mig men som jag aldrig tror att jag skulle få, som han sa till mig. "En häst?" sa jag. Men det är inte en häst. För den skulle inte få plats i bilen. Hm. Han tog med sig spännband oxå. Hm. Vad sjutton kan det vara?

Min man är världsämst på att hålla överraskningar. Han berättar ALLTID. Men han har svurit på att inte göra det nu. Förra året övertalade han mig att öppna mina julklappar före julafton, han berättade vad jag skulle få och sa att det var bäst att jag provade dem ifall jag ville byta. Jag undrar om jag nånsin bytt en present i hela mitt liv. Jag tror inte det.

Undra om han verkligen kan hålla sig, eller om jag kommer få veta redan ikväll. Det är skitspännande iallafall.


Det luktar svingott från pizzorna som är i ugnen. Undra om jag ska ta och äta kanske. Det suger energi att bära skitsäckar, haha!

Av Kicki - 21 december 2007 10:38

Det kom till användning igår. Jag köpte en jacka åt Matilda. Jag tycker det är onödigt att hon ska ha overall på sig, när hon ligger i en sovsäck, nerbäddad i vagnen. Nu är det dessutom plusgrader ute. Så jag köpte en jacka. Det roliga är att den matchar med min mössa, för jag köpte min mössa på barnavdelningen! Hihi! Det fanns bara en enda jacka i stl 74. Annars var de minsta stl 86. Overaller fanns det. Och koftor. Och en fleecejacka. Men jag tyckte den var för tunn. Det var nog mer en vårjacka. Det blir bara roligare och roligare att titta på kläder åt Matilda. Först nu är det någon idé att använda tröjor, t ex. Men då får hon ändå ha body under. Klänning är ju fortfarande nästan omöjligt att ha. Hon har klänning på julkortet, men det var endast under själva fotosessionen, sen fick hon byta till body och byxor igen. Klänningar är dömda att åka upp, och då tappar de liksom sin funktion på något vis. När hon börjar kunna gå kan det väl vara idé. Men nu åker hon mest famn när hon färdas utanför vagnen.


Hon tänker inte börja krypa! När hon får ligga på golvet och öva, så rullar hon över på mage, sen ligger hon där. Hon kan sträcka upp sig på armarna och ta sig åt olika håll, men hon kryper inte. Hon visar inte tecken på att krypa heller. Efter en liten stund är hon less och ligger platt på mage. Hon har däremot börjat nå golvet ordentligt i sin gåstol, så nu tar hon sig fram sakta men säkert. Hittills har hon mest "råkat" flytta sig, men nu fattar hon hur man ska göra.

Snart kan hon säga "lampa". Hon säger ...mmpah. "Pappa" har hon sagt flera gånger. (Inte mamma, hm.) Och så "buuäh", så klart. Morfar säger att även "blomma" är på gång. Det är en spännande tid.

Ovido - Quiz & Flashcards