Alla inlägg den 20 december 2007

Av Kicki - 20 december 2007 10:12

Matilda har gått från lilla statsministern till lilla Hamlet. Nu höjer hon handen som i scenen med döskallen, "att vara eller icke vara", fast med orden baaba-ba-ba-baaa. Det är så otroligt gulligt! Jag vet inte om det är snällt att skratta åt henne, men hon blir ju glad och fortsätter prata. Hon visar inte någon antydan till blyghet iallafall.


Jag vaknade mitt i natten i en hostattack. Så fort jag tog ett andetag så killade det i halsen. Tillslut somnade jag om iallafall. Igårkväll kunde jag knappt prata utan att hosta. Men nu känns det bättre igen. Hoppas det går över nu.


Vi ska gå och titta i affärer idag. Köpa lite julklappar. Det blir få julklappar i år. Eller många svinbilliga. Matilda är lite för liten för att fatta det där med presenter, så vi har en "frijul" (hahahahaha, som på en gammal saab!!) i år. Nästa år blir det andra bullar! Då är hon ju ett år och åtta månader, då hänger hon ju med. Nu är det mest roligt att bita i presentpapperet och slänga innehållet på golvet.



Ovido - Quiz & Flashcards