Direktlänk till inlägg 9 december 2007

En tand!

Av Kicki - 9 december 2007 20:10

Igår kom den! En liten tand! Matilda avslöjade sig när hon bet i bordskanten hos farbror Jan. Det skrapade. Jag stack mitt pekfinger i munnen på henne och kände en liten tand! Liten och vass. Jag höll på att börja grina. Tänk att det kan vara så roligt med en liten tand... Nu väntar vi på nästa, och nästa.


Mysteriet med gökuret fortsätter. Det är inte någon av grannarna som har det som alarm. Det är något inlåst i ett källarförråd som låter. En morgon så klev jag upp, tog på mig morgonrock och tofflor och gick ut till källartrappen. Då hörde jag att det kom från källaren. När jag gick nedför trappen kände jag mig som i en skräckfilm, så det blev ingen lång stund i källaren. Halv sex, eller därikring, varje morgon, i en halvtimme, minst, håller det på. Och jag håller på att bli galen. Det är bara jag som vaknar av det, dessutom.

 
 
Ingen bild

Nina

10 december 2007 10:32

Grattis till liten bissing! Det är från och med nu som du verkligen ska vara tacksam över att inte amma ;) F*n vad ont det gör när de hugger tag... Hoppas att mysteriet med gökuret får sin lösning, jag skulle bli galen om jag var tvungen att vakna till ett sådant varje morgon.

 
Ingen bild

Kicki

16 december 2007 11:36

Gökursmysteriet är löst. Tro det eller ej, men det var ett gökur! I väckarklocksformat! Som stod i alarmläge, ställd och allt, precis under vårt sovrum i grannens källarförråd! Nu är problemet åtgärdat iallfall, men många frågor finns kvar. Varför? Hur menar de då? Väckarklocka i källaren? Hmmm.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards