Direktlänk till inlägg 21 december 2007

Barnbidraget

Av Kicki - 21 december 2007 10:38

Det kom till användning igår. Jag köpte en jacka åt Matilda. Jag tycker det är onödigt att hon ska ha overall på sig, när hon ligger i en sovsäck, nerbäddad i vagnen. Nu är det dessutom plusgrader ute. Så jag köpte en jacka. Det roliga är att den matchar med min mössa, för jag köpte min mössa på barnavdelningen! Hihi! Det fanns bara en enda jacka i stl 74. Annars var de minsta stl 86. Overaller fanns det. Och koftor. Och en fleecejacka. Men jag tyckte den var för tunn. Det var nog mer en vårjacka. Det blir bara roligare och roligare att titta på kläder åt Matilda. Först nu är det någon idé att använda tröjor, t ex. Men då får hon ändå ha body under. Klänning är ju fortfarande nästan omöjligt att ha. Hon har klänning på julkortet, men det var endast under själva fotosessionen, sen fick hon byta till body och byxor igen. Klänningar är dömda att åka upp, och då tappar de liksom sin funktion på något vis. När hon börjar kunna gå kan det väl vara idé. Men nu åker hon mest famn när hon färdas utanför vagnen.


Hon tänker inte börja krypa! När hon får ligga på golvet och öva, så rullar hon över på mage, sen ligger hon där. Hon kan sträcka upp sig på armarna och ta sig åt olika håll, men hon kryper inte. Hon visar inte tecken på att krypa heller. Efter en liten stund är hon less och ligger platt på mage. Hon har däremot börjat nå golvet ordentligt i sin gåstol, så nu tar hon sig fram sakta men säkert. Hittills har hon mest "råkat" flytta sig, men nu fattar hon hur man ska göra.

Snart kan hon säga "lampa". Hon säger ...mmpah. "Pappa" har hon sagt flera gånger. (Inte mamma, hm.) Och så "buuäh", så klart. Morfar säger att även "blomma" är på gång. Det är en spännande tid.

 
 
Mia

Mia

21 december 2007 11:22

Du, det är farligt att läsa din blogg nu!
Jag får nästan babysug... JAG herregud.
Men men, snart är hon uppe och springer, det går ju så fort så man hänger nästan inte med. Mina syskonbarn var ju bebisar alldeles nyss känns det som...

http://angrytheinch.blogspot..com

 
Ingen bild

Sussie

21 december 2007 13:16

Hej Kicki- det finns fortfarande kläder hos mig att titta på!

God Jul och Gott Nytt År!

Kram Sussie

 
Ingen bild

Kicki

21 december 2007 15:59

Aameenfyfaaan, jag är världens segaste människa! Jag har iofs varit förkyld i snart sex veckor, men ändå! Förlåt mig, Sussie!

Det är farligt med babysug... Det brukar inte dröja länge mellan suget och pluset på gravidstickan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards