Direktlänk till inlägg 30 december 2007

Snirp!

Av Kicki - 30 december 2007 11:42

Så känns det i min mage. Det är nyårsafton imorgon. Jag har nyårsångest. Nyårsafton är den absolut värsta helgen, enligt mig. Men samtidigt tycker jag att den är härlig, på något vis. Jag, som brukar börja mitt nya liv varje måndag, får sådan prestationsångest på nyårsafton. Det här året ska jag verkligen ta tag i mitt liv! Det spelar ingen roll att jag har tagit tag i mitt liv flera gånger under året som passerat. Det känns så absolut, så definitivt. Jag tänker inte gå omkring och vara avundsjuk längre. Allt det jag vill uppnå, ska jag uppnå! Hur svårt kan det vara? Jag har inga skyhöga krav på mig själv.


Under 2007 hände massor. Jag fick barn, gifte mig och fyllde 30. Tre jättegrejer bara där. Det är lite svårt att överträffa. Men det finns nya mål i sikte.

Under 2008 ska jag börja jobba igen. Frågan är var och med vad. Min tidsfrist börjar ta slut. Det finns inte hur många "mammadagar" som helst att ta ut. Något måste jag göra. Puh!

Jag ska även "under kniven", och det är inom ett halvår. Det är spännande! Till dess har jag jobb framför mig. Det är så härligt att jag fått ett hemgym! Det är invigt nu, när förkylningen tillslut släppt greppet om mig.

Och jag måste fortsätta med hästen och komma igång ordentligt. Nu lallar jag mest omkring och har inte så mycket struktur. Men det kommer nu under 2008.

Matilda fyller ett år i april, och det är så häftigt att jag nästan smäller av! Hon har precis börjat säga mamma, men det är mer määämmäh. Gulligt som tusan är det iallafall. Det händer så mycket hela tiden att man knappt hänger med. Det är roligt nästan jämt. Min lilla bejbis är snart ingen bejbis, hon är en liten unge! Haha!


Och så är det ju middagen under självaste nyårsafton. Jag står för förrätt och dessert. Imorgon blir det att handla de sista ingredienserna. Jag har en plan om en cheesecake, men jag måste leta upp ett bra recept.


Jaaa, undra om jag har glömt göra något 2007? Jag tror inte det. Det oklara får hänga med till nästa år och bli avklarat där. Nu är tid för eftertanke. Och risken för att listor kommer att skrivas i detta hem är stor. Listor om vad som ska göras nästa år. Och en tacksamhetslista för i år, bland annat.

 
 
Ingen bild

Nina

30 december 2007 13:33

Blåbärscheesecake!
http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=37056
Gott slut och gott nytt år!

 
Ingen bild

Kicki

31 december 2007 11:57

Tackar! Ska genast kolla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards