Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Kicki - 5 juni 2008 14:38

Vi fick två riktigt varma sommardagar den här veckan. Igår och i förrgår. Jag har suttit ute och pressat i solen. Jag hinner fan aldrig bli brun! Nu har jag tillslut vant mig vid att sitta i solen. Det gick inte förr. En liten stund, sen gick jag in. Jag trivdes bättre i den något svalare kvällssolen.


I förrgår var jag och Matilda på badis. Det var hennes premiärtur. Jag var full av förväntan. Kanske skulle hon tycka det var lika roligt som att bada i baljan hemma, kanske skulle hon tycka att det var läskigt. Hon tyckte att det var ännu roligare än att bada i baljan hemma! Oj vad skojigt vi hade! Först var vi i baby-plask-dammen. Där bottnade hon. Men hon lyckades tippa ändå och få några kallsupar. Efter en stund gick vi över till lilla bassängen så hon kunde vifta på benen och prova flyta. Det var jättekul! Hon pep och skrattade. Hon ville dyka lite, men hon förstod inte riktigt det där med att hålla andan.

Jag ska försöka hinna gå med henne en gång i veckan när jag är ledig, så hon får vänja sig vid vatten och lära sig flyta och tillslut simma. Jag kunde simma innan jag började skolan och min tanke är att hon oxå ska kunna det.

Efter vårt badisbesök skulle jag gå och köpa en bh, var det tänkt. Så vi gick på Lindex. Jag plockade på mig sju olika bh-ar och gick in i provrummet. Jag kunde inte ha en enda. Jag blev så arg att jag köpte en kjol, en blus, en jacka och smink för 1300 kr i rena ilskan. Av alla bh-ar de hade i butiken, var det två som var i rätt storlek, men på något underligt vis tröck de in brösten under armarna som jag såg jättebred ut. En bred, platt urringning och två knölar under armarna. Hur snyggt är det? En annan bh jag provade hade något för små kupor och de hade även den konsigaste form jag sett. Brösten såg ut som näbbstövlar. Platta och spetsiga. Och hur snyggt är det? Det blev som sagt ingen bh. Jag får slita ut de jag har, sy in dem eftersom de töjs ut.


Igår var vi och repade med bandet. Matilda var med. Hon fick ett par neon-rosa hörselkåpor så hon satt med och lyssnade på tre låtar, innan hon blev toktrött och skulle sova. Sen gick vi hem och satt på gården till nästan klockan nio på kvällen.

Jag trodde det skulle bli så idag med, men det har mulnat på och börjat blåsa, så det blev nästan kallt att sitta ute.

Nu ska jag göra mina hemmafruerliga plikter och göra mat till min man så att den står på bordet när han kommer hem från jobbet.

Jag älskar att vara hemma!

Ovido - Quiz & Flashcards