Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Kicki - 12 juni 2008 21:22

Imorgon ska vi stå på scen igen. Nästan exakt fyra år efter vi gjorde vår sista spelning hos Aurora Choppers i Luleå. Nu ska vi spela i Järnvägsparken. Men om det är skitväder (det har snöat i snart en vecka...) så ska vi spela inne i Tusen Toners konsertlokal.

Jag är nervös. Inte skitnervös så jag har ont i magen, det kommer nog först imorn, men lite nervös. Vi har en sprajtans ny låt som vi gjorde klart igår. "Fire". Att det ska vara så jävla spännande att spela! Men det är ju väldans skojigt oxå. Jag har saknat att få stå på scen. Efteråt är man ju så lycklig. Om man inte gjorde bort sig, förstås, som vi gjorde sist vi spelade i Järnvägsparken. Men det var sju år sen, och då var vi ganska dåliga.


Jag ville färga håret innan, men jag har inte köpt hårfärg så det räcker. Nedrans. Idag hann jag knappt med någonting för att jag knäskurade golvet och tog en promenad med Matilda i regnet/snöandet.

Sen har jag stekt torsk och gjort mitt livs första äggsås. Det blev kanongott. Husse kom hem ganska sent från jobbet, sen har han varit ute och kört bil på kvällen när jag fick besök. Det var skojigt att få besök.


Undrar hur bra jag kommer sova inatt. Spelningen är imorn mellan 18 och 22. Jag vet inte ens vilken tid vi ska spela. Helt galet.

Vi ska träffas på TT imorn och Matilda får hänga med. Hon har ju fått hörselkåpor nu så hon kan vara med och repa. Det blir genrep imorn. Nya låten måste ju sitta. Om jag tror rätt så blir det nog så att nya låten går bäst. Den har vi ju ändå gjort tillsammans med vår nya trummis.

Jag ska gå omkring och sjunga upp hela morgonen här hemma. Hoppas grannarna står ut med det.

Ovido - Quiz & Flashcards