Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Kicki - 19 juni 2008 11:59

Ja, vi får väl se. Det kan bli den bästa midsommaren i mitt liv, det vet man aldrig. Jag har dock suttit och tittat på tv4vädret.se och det kommer att regna och vara molningt fram till måndag iallafall. Vi hade tänkt åka till stugan, men ingen av oss vill åka ut om det ska regna hela tiden. Kanske Matilda vill, jag har inte frågat henne. Hon ligger och sover i vagnen nu, och lyssnar på regnet. Hon sover som en sten och har gjort det ett tag nu. Jag har börjat tina kyckling och ska snart diska kylskåpet. Roligare kan man ha, men idag ska vi handla och jag tänker inte ställa in nya, fräscha grejer i det där grisiga kylskåpet. Så det så.


Min Husse har fått anställning! Och vi är så lyckliga. Den första juli är han anställd av sitt nya jobb. Och tydligen har de fina förmåner oxå, på den firman. Det låter ju supernajs. Han, ensam, kommer att tjäna lika mycket som vi tillsammans hade i inkomst i höstas. Äntligen! Fy faaan vad skönt. Jag kan jobba när jag kan. Det vill säga då och då, och då blir det extra pengar.

Nu kom min chef hit.

Ovido - Quiz & Flashcards