Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Det här med amning, alltså

Av Kicki - 29 april 2007 10:37

Jag försöker. Jag försöker verkligen. Och jag förstår inte vad som går fel. Antagligen skulle vi aldrig ha börjat med ersättning, men det var ju på BB de började och det var ju för att hon hade gått ner så mycket och jag hade inte börjat producera ordentligt. Vi har gjort så att jag har börjat med att amma, sen när hon släpper får hon flaskmat. Men hon släpper ju innan det är slut! Och när jag försöker få henne att ta nytt tag blir hon skitförbannad och skriker med tissen i munnen. Det spelar ingen roll att det rinner ur den, hon vill inte.

Imorse kämpade jag i två timmar, för jag vill att hon äter färdigt innan hon släpper. Då blir hon mätt, jag slipper ge flaska, jag slipper pumpa och jag slipper få mjölkstockning. Men hon blir så arg! Jag tar upp henne, hon får rapa, jag pratar lite, gungar henne, byter blöja om det behövs, byter sittställning och provar igen. Och hon skriker. "Näääääääääää!!!" Tillslut, efter dessa två timmar, gav jag upp och blandade ersättning. Sen fick hon två klunkar ur flaskan och så fintade jag henne och gav henne boobi igen. Då åt hon! Men hon åt även upp allt ur flaskan, för jag var redan så less att jag inte pallade amma i två timmar till.

Denna procedur orkar jag ju aldrig på natten. Inatt vaknade jag inte ens för jag var helt slut efter gårdagens kämpande (som pågick från tolv-ett kanske till halv elva på kvällen), så husse gav ersättning istället. Jag hade velat sluta helt med den där fuskmjölken. Men ska det vara så här då? Hur länge då? Det stod i broschyren "Råd till dig som ammar" att jag och bejbisen skulle dra oss undan resten av världen några dagar, för att amningen skulle komma igång. Hur lätt är det? Ska det vara så här jävla jobbigt? Husse vill vara snäll och låta mig vila och vill ge flaska och ibland blir jag skitarg på honom, och det är ju inte meningen! Hojja!

 
 
Nina

Nina

29 april 2007 12:16

Ja, det är verkligen ett litet helsicke när det bråkas. Å ena sidan är det ju jättebra att Matilda tar flaska också, för du får ju en chans att vila när husse ibland tar valpen om nätterna ;) Å andra sidan är det ju inge' kul att hon ratar bröstet för flaskan - för det är ju mindre omständigt med amning jämfört med flaskmatning - exempelvis om ni ska iväg någonstans. Har ni kollat på amningshjälpens hemsida? http://www.amningshjalpen.se/ Där finns det mängder med tips och råd att hämta om det är så att man har det trassligt och man vill fortsätta med amningen. Har av någon bisarr anledning inte kollat efter pumpen än. Ska göra det bums!

http://pippi.blogg.se

 
Ingen bild

Kicki

30 april 2007 13:24

Jag har haft dagdrömmar om din pump! Hahaha! Snacka om att vara i sin egen lilla värld av amning, pumpar och flaskmatning... Nästan läskigt. Jag ska genast kolla hemsidan. Tack tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards