Alla inlägg den 4 januari 2007

Av Kicki - 4 januari 2007 18:36

Det verkar som att alla lägenheter i det här huset har nylackade skåpluckor i köket med nya handtag, relativt nyrenoverade badrum med el indraget, nya garderobsdörrar etc. utom vi. Jag har varit in i tre andra lägenheter som alla haft bättre och nyare standard än vi, jag vet två till som oxå har det och idag var Micke in i en till. Vi har fått en tvättmaskin som vi ska installera i badrummet. Men ingen ström är dragen dit, det finns ingen dosa, så det måste göras från grunden. Vår hyresvärd gör inte detta om inte badrummet ska renoveras. Och det ska det ju inte, tänkte jag. Sen var Micke in till grannen och såg att de hade våtrumstapeter och nytt badrumsskåp med kontakt för rakapparat och inkopplat el. De har nämligen en tvättmaskin, så vi skulle tjuvkika hur de har gjort. I vårt kök stod ett kylskåp från 1986 som vi fick bytt iallafall. Men våra skåpluckor är för hemska! Speciellt den till slaskskåpet, jag tror det bor kulturer där inne bakom målarfärgen. Det har vi sagt till om, men hyresvärden tyckte inte det var dags för ommålade luckor åt oss. Men alla lägenheter angränsande till vår har ommålade luckor med nya handtag. Det är orättvist! Vi betalar lika mycket hyra som alla andra!Om tre månader kommer en bejbis ut och då hade jag velat ha allt fixat i vår lägenhet. Speciellt tvättmaskinen. Vi kommer att fixa det på egen hand, med elektriker förstås, men med egna medel. Det känns bara dumt att de andra som bor i huset fått det av hyresvärden. När är det vår tur?

Ovido - Quiz & Flashcards