Alla inlägg den 16 januari 2007

Av Kicki - 16 januari 2007 19:53

Det var skönt att börja skola. Då visste jag vad jag hade att göra i ett halvår. Nu är skolan slut, imorgon har vi slutprov i matte, sen ska jag stämpla till bejbisen ploppar ut. Jag har ångest för att stämpla. Usch. Sen ska jag då vara föräldraledig ett tag. Vad ska jag göra sen?Nu har jag föräldraledigheten på mig att komma på vad jag ska bli när jag blir stor. I alliansens Sverige vågar jag inte gå arbetslös, så jag tänker bli student och plugga och ta lån. Jag är livrädd att alliansen ska tvinga mig att jobba i Riksgränsen eller nåt nu fram till förlossningen. Jag är livrädd att a-kassan ska surstrula och kräva intyg till förbannelse så att jag inte får utbetalt några pengar förrän om länge.Kiruna är på frammarsch. Ska man starta företag har man guldläge nu, bara man kommer på en shysst idé.Jag vill inte jobba i gruvan. Svärmor föreslog att jag kunde börja jobba som städerska, "ALDRIG I MITT LIV!" utbrast jag högljutt. Jag är inte gjort för det. Jag passar bättre till något annat. Jag ska jobba med människor, ge råd och stöd, vara kreativ och smitta med mitt glada humör. Jag måste plugga vidare. Det känns bra att plugga, inte som förut. Jag är intresserad nu för tiden.Nu lockar Simpsons och en halv semla.

Ovido - Quiz & Flashcards