Alla inlägg den 2 januari 2007

Av Kicki - 2 januari 2007 18:52

Stora, större och snart är de väl störst. Boobisarna alltså. De var stora till att börja med. Sen blev jag gravid och de växte. Jag fick gräva fram mina större BH-ar som låg längst bak i byrån. Nu har de växt lite till och jag känner att det vore trevligt med en alldeles ny BH. Jag köpte en för inte alltför längesen, den största kupstorleken de hade i butiken, med full förhoppning om att den inte kunde vara för liten. Men jodå, fenomenet "Kiruna-limpan" var ett faktum, när två bröst får trängas så mycket i en BH att det ser ut som ett enda långt bröst. Idag gjorde jag ett nytt försök, med presentkortet jag fick i julklapp. På avdelningen amningsBHar fanns inget större än den jag köpte häromsistens. På avdelningen sportBHar fanns ingen större kupstorlek, så jag gav mig på att köpa storleken större i omfång. Vill det sig illa får jag väl sy in den då! Jag provade i butiken. Den passade, men komforten var bättre än utseendet. Det blir en som jag kan gå hemma och slappa i. Mjuk och behaglig, med breda axelband. I dessa silikonbröst-tider borde det väl inte vara så in i helvete svårt att hitta en BH med stora kupor, tycker man. Men det kan trots allt vara så att har man silikonbröst, behöver man tydligen ingen BH, eftersom de står av sig själv, utan stöd. Mina vänta-barn-boobisar väger några kilo styck och jag behöver allt stöd i världen. Min rygg knastrar när jag sträcker på mig. Jag får axelspänningshuvudvärk efter två minuter i fel position framför datorn. Jag vill ha en BH, eller gärna några stycken så jag kan byta ibland. Och den ska helst inte kosta över 300 kr. Men 300 kr kan jag gå med på! Det finns säkert att beställa, men då är det ju nackdelen att man inte kan prova först. BHar är som skor, storlekarna skiljer sig ganska rejält mellan märken och butiker. Hur ska det gå när bejbisen kommer ut? De som vet säger att det är då boobisarna är som störst! Jag kommer tippa... Hm.

Ovido - Quiz & Flashcards