Alla inlägg den 21 juni 2007

Av Kicki - 21 juni 2007 11:04

Plötsligt fick jag ont i magen. Vet inte var det kom ifrån. Döont i magen, inget annat. Ibland känns det som knivar, sen går det över. Det är inte magsjuka, det är inte mensvärk... Vad är det? Bröllopssjuka? Jag tänkte oxå att det kanske var för att jag slapp värkarna när Matilda föddes. De kommer nu istället.


Jag håller ju på att kämpa här! Mina motioneringsplaner blir ju grusade! Jag hade precis hittat en ny väg att promenera. Andra gången jag gick den kom det akuta magontet. Igår gick jag inte. Idag ska jag gå ändå. Det hjälper inte att sitta still eller vila, det har gjort ont iallafall.


Pappa är lite motsträvig till att jag vill operera brösten. Han gav mig träningstips istället. Övningar med hantlar som jag kan göra. Jag ska göra dem ändå. Men om jag vill ha mindre bröst så måste jag träna som en galning och ta anabola! Nog blir de säkert mindre, men inte mycket. De kommer fortfarande vara stora, hemska, onda... Jag har kört två dagar nu här hemma. Det är snart dax att köra ett pass igen, efter frukosten. (Kaffe. Bara. Men det är inte därför jag har ont i magen.)


Midsommar. Vad ska man göra? Jag vet inte alls vad man gör på midsommar... Vi brukar ju vara  i stugan. Vad gör man annars? I Kiruna så super man ju alla helger. Bara det händer något så super man. "Oj, en röd dag! Jag vet inte vad den betyder men vilken fest vi ska ha!" "Oj, marknaden kom till byn! Bäst att supa! Fan, vad kul vi ska ha!" "Oj, Norge firar nationaldag! Fan, vad full jag ska vara! (Här, hemma, i Kiruna.)"

Ovido - Quiz & Flashcards