Alla inlägg under november 2006

Av Kicki - 6 november 2006 19:03

Första dagen i skolan på mer än en vecka. Jag hade kunnat ha lov en vecka till. Men på något sätt är det ju roligt att gå i skolan. Jag promenerade idag. Nu ska jag sluta lämna bilen utanför i kylan. Och tills jag har lärt mig att åka buss, får jag snällt promenera. Men det behövs oxå. Jag kände idag att jag inte har världens bästa flås, och det kommer jag att behöva!Jag hade sjuka cravings efter onyttigheter som tårta, speciellt sån med marsipan och mycket grädde. Istället för att köpa mig nåt i princess-väg så bakade jag en banankaka som blev ohyggligt god. Det var bättre det.Nu har jag skrivit ut nio sidor om bilbränslen. Imorn ska vi sammanställa allt till en bra redovisning. Jag har tagit allt jag hittat och gjort en tabell som vi ska fylla i imorn hade jag tänkt. Nk-läxan går betydligt bättre än svenskan, kan bero på att det är intressant! Kan va det.Skulle till syster och plugga idag, men vi fick skjuta upp det. Alvar mådde inte bra. Stackarn. Hoppas han blir frisk snart!Gott med kaffe. Men det hjälper inte mot gravid-tröttma.

Av Kicki - 5 november 2006 10:00

Åh! Första gången jag slår på Mtv på teven, och så spelar de Depeche Mode! Lyckliga stjärna!Jag satte mig framför datorn med en kopp, kallt te. Mums. Jag är slö och trött och tycker att jag ska få vara det. Hihi. Ultraljudet var så spännande och roligt! Det verkade som att Halvar var en Halvina, men man kan ju inte vara riktigt säker... Vi har sattit upp en fin bild på kylskåpet. Så liten men ändå så komplett på nåt vis. Alla små fingrar och tår. Ojoj.I torsdags åkte jag och Cammo-Flammo på shoppingtur till Luleå. Då köpte jag en endaste baby-grej. Jag kunde inte köpa något i klädväg så det blev en mugg med tomtebobarnen på. Min första baby-grej. Sen köpte jag presenter åt mig själv! Kläder och smycken och smink. Roligt hade vi. Vi vill åka igen! Men jag tror vi väntar ett tag. Kanske blir det till IKEA nästa gång, och det är ju lönlöst att åka dit innan jul.Svenska läxan väntar på mig. Jag läste kommentarerna till min utredande uppsats nyss. Då blev jag sur. Det stod att jag saknade problemformulering och syfte, min problemformulering var skriven med fet stil i början på alltihop. Jag hade väl inte ritat pilar och skrivit "syfte", "problemformulering" och strukit med neongul penna... Nä nä. Men jag fick godkänt iallafall. Det får fan duga. Det har aldrig varit så tråkigt att läsa svenska. Ids inte lägga ner nå jobb på det.

Av Kicki - 1 november 2006 10:00

Mitt första riktiga ultraljud! Om en och en halv timme är det dags. Det är ganska spännande... Jag vaknade tidigt imorse. Micke sov, och sov. Nu är han oxå vaken, så vi ska nog äta frukost snart.Ute är det strååååålande solsken och elva grader kallt. Jag vill gå till lassa. Micke vill åka bil. Hm. Vi kanske tar bussen då!Hungrig, bäst att koka te.

Ovido - Quiz & Flashcards