Alla inlägg den 1 februari 2007

Av Kicki - 1 februari 2007 16:10

Vårt gamla badrumskåp rostade och släppte färg, det kändes ganska äckligt så igår ringde Micke till fab och sa att vi ville ha ett nytt. "Vi ska ha barn snart." tillade han. De brukar vara jävligt snabba på fab, så jag tänkte tömma badrumskåpet på en gång, eftersom jag ändå höll på där i badrummet och donade. Men jag gjorde det inte.Idag när vi kom hem från stan så hade de varit hem till oss och bytt skåp. De hade tagit ut alla grejor ur det gamla skåpet och ställt tillbaka alla grejor i det nya. Snyggt och prydligt. Mina intimkrämer och allt.Usch, vad jag skämdes! Så vi fick genast åka till stan och köpa en helgolandskaka som fjäsk till de som bytte vårt skåp. När vi gjort det kändes det lite bättre. Jag som skulle tömma skåpet... Nåja, nu fick de riktigt fika till eftermiddan iallafall! Det nya skåpet är dubbelt så stort som det gamla. Oj, vad det ryms prylar i det! Jag ska snart gå och flytta in mer i det. Datorn har varit dum och orättvis med mig. Den sa att nätverkskabeln inte var ansluten idag när jag skulle ut och surfa. Det sa den nog bara för att den ville ha mig och min stora mage ner på golvet, krypandes i kabelhärvan, svärandes och fräsandes med gravidhormoner sprutandes ur öronen. Micke vågade nästan inte komma in i sovrummet, han var i köket hela tiden, ropade lite ibland: "Går det bra..?"Nu hade felet rättat till sig av sig självt. Perfekt. Jag tog en chansning och satte mig här, hade det inte funkat nu så hade datorn legat på parkeringen med tillhörande kabelhärva. Och jag hade nog suttit glad och nöjd framför teven med en skål glass och chokladsås.

Ovido - Quiz & Flashcards