Alla inlägg den 6 februari 2007

Av Kicki - 6 februari 2007 20:11

Det är för härligt med vattengympa. Vilken avlastning! Det ser säkert roligt ut, när vi skvalpar omkring i bassängen. Jag har blivit ganska trött i ryggen när vi har hållit på här hemma och städat och fixat. Det gjorde susen med lite vattengympa idag, det kändes bättre på en gång. Nu är jag mycket mjukare i hela ryggen. Trots att jag tog en halsbrännetablett innan jag åkte dit så kom halsbrännan ändå innan gympapasset var slut. Men det var bättre än förra gången iallafall.Imorgon ska jag fika med Cammo-Flammo halv tolv. Det var längesen vi tog en fika, så det är dags! Jag ska promenera upp på stan. Vår stackars bil har verkligen fått pinas i kylan. Igår hade den stått med motor- och kupévärmare i 20 graders kyla och snöfall. Båda framdörrarna hade isat igen, så Micke fick klättra in från baksätet och öppna åt mig. Det hade jag aldrig klarat själv, hur gärna jag än velat. Men på något underligt vis känner jag mig smidigare nu än för ett par veckor sen. Det kanske är vattengympan som gör underverk.

Av Kicki - 6 februari 2007 09:40

Det är kallt här i Kiruna. Och det ska det fortsätta med. Synd bara att jag inte kommer i några täckisar. Jag får ta långkalsonger, strumpor, tjocksockar, benvärmare, mamelucker och mysbyxor. Då kan jag vara ute och promenera. Om jag har den långa jackan som går över rumpan.Men idag ska jag sortera i bokyllor och byrålådor. Det ska bli ordning i sovrummet idag.I NSD läser jag idag om det samlade krafttaget mot helgvåldet i Kiruna. "Undantagslöst har det varit alkohol inblandat i bråken" säger Lage Woutilainen. Så nu ska polis, krögare och ordningsvakter försöka få en lägre berusningsgrad på Kirunaborna. Man ska ju inte kunna bli serverad på krogen när man är berusad. Men i Kiruna kan man vara ganska så packad och ändå få beställa. I Kiruna stänger krogarna tre på morgonen, och kirunaborna kommer till krogen vid tolv, ett-tiden. Det är knappt någon som går ut före tio. Ölen kostar kring femtio kronor halvlitern så alla sitter hemma och grundar till de är packade innan de går ut, för ingen har råd att bli berusad på krogen. Kirunabor är för berusade redan innan de kommer innanför dörrarna på en krog!När jag hängde mycket på krogen hade jag och en kompis till mig en regel; vi brukade inte börja inleda konversation med någon som inte ens kunde uttala sitt eget namn. För det mesta stod vi för oss själva en hel kväll av den anledningen.

Ovido - Quiz & Flashcards