Alla inlägg den 24 februari 2007

Av Kicki - 24 februari 2007 08:44

Jag vaknade utvilad halv sju. Jag försökte somna om, men det gick inge bra. Låg en stund och tänkte på att jag snart är någons mamma, snart finns det en bejbis utanför min mage. Snart vaknar jag inte av att den bökar och sparkar, utan av att den låter. Det är så spännande och häftigt. Ibland, men väldigt sällan, brukar jag titta på spädiskläderna i bb-väskan. Men då börjar jag alltid grina, så jag undviker det. Älskling sa till mig igår: "Vilket bus vi har gjort! Vi har gjort en unge!" och var alldeles glad. Ja, vilket bus alltså. Hihi! Jag längtar så mycket nu. Ungefär en månad. Kanske lite mer. Jag tror jag är beredd.Tack för alla kommentarerna för mitt blogginlägg igår. Det är inte bara inom kattavel det förekommer inavel. Tydligen gör man det med tillexempel islandshästar oxå. Det finns en risk att resultatet blir en fantastisk häst, men risken finns oxå att den blir alldeles galen och trasig. Inom hundavel finns det oxå raser som ofta får skador i leder och andra problem. Det är när det går överstyr och det blir för mycket prestige och äreslystnad istället för ett sunt intresse och något som höjer livskvalitén. Jag läste lite på den här sidan som är bra om man ska köpa en katt. Sveriges Veterinärförbund har dessa länkar till organisationer, andra veterinärförbund och annat.Nu ska jag vispa ihop en våffelsmet till eftermiddagen.

Ovido - Quiz & Flashcards