Direktlänk till inlägg 28 januari 2007

Snöfestival -07

Av Kicki - 28 januari 2007 15:06

Snöfestivalen brukar gå mig omärkt förbi. Innan brukar jag se annonser inför festivalen och efter brukar jag titta lite på snöskulpturerna. Jag brukar aldrig ta del av den. Det har jag nu gjort i år, för första gången! Vi gick upp på stan igår, jag och min syster med familj. Det var kallt och det blåste. På folkan-parkeringen var det tävlingar med hundar och skidor och pulkor. Det var roligt att titta på. Men hur vågar de? Det går ju jättefort och med hundar och linor och skidor och stavar och ibland pulkor kan mycket hända... Det verkar jätteroligt, men läskigt. Jag och Miloo åkte till stugan förra året, hon i sele med lina och jag på skidor. Men hon är ju inte direkt tränad för det, så hon sprang mest bredvid, la sig på mage och åt snö och vilade lite. Ibland drog hon lite, då var det skoj, men det gick inte undan.Min kille ställde ut sin ark på parkskolans parkering där europas största arkutställning var. Jag har aldrig sett så många arkar... Det var kul att se. Många olika modeller och storlekar. Min killes var minst! Värms upp med tre värmeljus. Hihi! Vi röstade på vår favorit och sen gick vi och fikade. Semlorna på Brända Tomten var tyvärr slut så det blev bakelse och kaffe hemma hos mamma och pappa.Innan vi gick hem tittade vi på snöskulpturerna och röstade även där på vår favorit. Sen gick jag hem och lagade kycklingpaj. (Tack för inspirationen Sussie!)Jag fick hämta en frusen älskling med bilen. Han hade fått diplom! Det känns härligt att jag var med i årets snöfestival!

 
 
Ingen bild

Kajsa-kusin

29 januari 2007 08:18

Jag och Albin var också på festivalen...eller festival å festival...vi var borta vid miniskotrarna. Tänkte att Albin, med sitt brinnande intresse för skotrar, hade velat provköra två varv som man fick göra om man betalade 20 pix...men inte då. Vi blev stående, tittandes på alla andra barn som körde. I ca: 1 timme. Det var allt. Sen gick vi hem. Inte gick det att få med sig Abbe på nåt annat inte. Inga snöskulpturer eller hundspann. Suck!! Nåja vad gör man inte för de små barnen. Albin tyckte det var skoj i alla fall.

 
Åsa

Åsa

29 januari 2007 09:55

Den ser verkligen smaskig ut den där pajjen!

http://mimosan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards