Direktlänk till inlägg 21 februari 2007

Ändra sig

Av Kicki - 21 februari 2007 14:05

Jag måste ändra mitt beteende. I år fyller jag 30 år och jag tycker att det är dags att ändra på sådant så gör att jag mår dåligt. Det jag har mest problem med är att säga ifrån. Varför ställer jag upp på sånt som gör att jag mår dåligt och får ångest? Jag fattar inte! Efter alla dessa år! Det har gått så långt att när jag väl säger ifrån så är det ingen som tar mig på allvar. Jag måste bli skitförbannad, det räcker inte med att säga nej. Nej från mig har nog aldrig betytt nej. "Kanske" och "senare, inte nu" men inte "nej". SUCK!En effekt av detta är att jag inte svarar i telefonen jämt när det ringer. Jag vågar inte svara, för det kan innebära att jag måste göra saker som jag inte vill. Nu är jag i det välsignade tillståndet gravid och ska inte alls behöva göra saker som gör att jag mår dåligt. Ändå har jag svårt att säga nej, och säger jag nej låter det som att jag skojar. Jag vill bara göra "må bra"-saker nu. Ingen stress, ingen ångest. Ta det lugnt. Jag vill inte ha några krav på mig. Om en månad har jag en liten bejbis att ta hand om. Nu har jag en månad på mig att ta hand om mig själv och göra vad jag vill. Vad fan ska jag göra? Hur säger man nej? Hur säger man ifrån? Hur gör JAG det?Fy faaaan, vad jobbigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards