Alla inlägg den 25 juli 2007

Av Kicki - 25 juli 2007 20:27

Idag blev det helt plötsligt riktigt soligt och hett. Jag gick upp på stan och träffade syster och mormor för en kaffe. Promenad med barnvagn. På tio minuter, om ens det, var jag svettig. Pust!


När jag kom hem satte jag på en tvättmaskin och tänkte att det var ju toppen-väder att torka tvätt i. När maskinen började bli klar hopade sig molnen och det blev kallare. Vi gick in och jag hängde tvätten inne istället.


Snart kan det bli jordens åskväder. Eller så regnar det bara en liten skvätt. I vilket fall ids jag inte gå ut och hänga tvätt. Jag fick sola en liten stund iallafall.


Jag tror bejbis blev myggbiten på ögonlocket. Jag hade lagt myggnätet över vagnen, men hon vaknade och var ledsen. När jag tog bort nätet såg jag att hon var alldeles röd runt ena ögat och att det var lite svullet på ögonlocket. Hon var inte alls glad och grinade så högt (med hennes mått mätt, dvs inte alls så högt) som hon nästan aldrig brukar. Jag gav henne lite alvedon och ersättning. Efter en liten stund blev hon gladare. Nu somnar hon snart för natten.


Inatt vaknade hon vid tre och skulle äta och ha ny blöja. Sen sov hon till nio ungefär. Ååååh, vad jag är glad att hon är en sån behändig bejbis. Hon grinar nästan aldrig. (Kanske 4 ggr sen vi kom från BB.) Hon somnar ganska lätt på kvällen. Hon äter bra. Hon skiter bra. Hon är för det mesta så glad att hon ler stort och skrattar emellanåt. Nu har hon börjat prata högt och ljudligt med långa, glada tjut. Jag blir alldeles varm i själen. Älskade bejbis!

Ovido - Quiz & Flashcards