Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Kicki - 20 juli 2007 21:23

Nu har vi en ny dator. Det tog sin tid, men det blev ordentligt gjort.

Lite grejer kvar o fixa bara.

Men... pust!

Av Kicki - 20 juli 2007 10:35

Läste http://lady.bloggagratis.se/2007/07/20/207867-this-is-me-om-ipoden-far-bestamma/ och var tvungen att göra detsamma med min låtlista på Media Player:


1. Hur mår du idag?
Love is, Stevie Nicks


2. Kommer du komma långt i livet?
Computer God, Pain


3. Hur var skolan för dig?

Gonna leave You, Queens of the stoneage


4. Vilken är ditt livs themesong?

When the body speaks, Depeche Mode


5. Vilken är din livshistoria?
You can´t bring me down, Suicidal tendecies


6. Hur ser din framtid ut?

Trouble with tribbles , S.P.O.C.K


7. Hur blir din morgondag?
Footsteps, Pet shop boys


8. Vad är det bästa med dina vänner?

Lullaby , The Cure


9. Vilken sång beskriver dig bäst?
Children of the grave, Black sabbath


10. Hur ser ditt liv ut just nu?

Novo, Millencollin


11. Vilken låt kommer spelas på din begravning?

The narcotic suite:3 kilos, Prodigy


12. Hur var du som barn?

Stone cold, Rainbow


13. Vem kommer du gifta dig med?

Monday Warrior, Mustasch


14. Hur ser världen på dig?

Lucky star, Madonna


15. Vad tycker dina vänner om dig?

18 Wheeler, Pink


16 Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?

Shine, Depeche Mode


17. Kommer du någonsin få barn?

Med Girl, Madonna


18. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?

Heaven knows I'm miserable now, The Smiths


19. Hur blir du igenkänd av folk?

Symphaty for destruction, Mustasch


20. Vilken är din livsfilosofi?

My enemy, SkidRow


21. Vad tycker dina föräldrar om dig?

Wicked world, Black sabbath


22. Tycker andra att du är attraktiv?

Bushleaguer, Pearl Jam


23. Vad kommer du säga när du gör slut med någon?

Here is the house, Depeche Mode


24. Hur ser du på sex?

Stir it up, Tesla

Av Kicki - 20 juli 2007 09:58

Det finns en idé. En liten plan. En början iallafall. Nu vet vi vad vi ska satsa på. Egen firma. Ja, jag är så illa tvungen! Jag vill inte ha ett jobb som jag är TVUNGEN att gå till. Ett jobb som ger en klump i magen på morgonen. Jag vill göra något som är roligt, som jag har insyn i och kan påverka. Jag vill kunna effektivisera och organisera. När jag har försökt det på andra jobb har jag blivit motarbetad, ...vi har då gjort så här i alla år innan du kom hit, så det tänker vi fortsätta med... och det är ju inte kul.


Om jag startar eget företag så får jag säkert jobba som en galning. Men då kan jag ju ändra på saker som jag tycker kunde göras bättre. Och så får jag fortsätta umgås med husse dygnet runt, eftersom det ska bli ett familjeföretag. Tillochmed Matilda kan vara med på jobbet, för det är jag som är chef och bestämmer det!


Det jobbigaste var att komma på vad vi skulle jobba med. Min absoluta dröm är att ha ett gäng nordsvenskar och ha ridläger och western-ridning. Men till det måste jag ha ett startkapital som jag kan titta i stjärnorna efter. Tillochmed en endaste liten nordsvensk är en dröm för mig.

Kanske får jag råd med en när firman har funnits några år, och då kan jag anställa nån som gör mitt jobb så jag får va med min häst. Och då är Matilda nog stor att få en shetlandsponny! Då kan vi hänga i stallet hela dagarna, medan husse och personalen jobbar. Hehe...

Ovido - Quiz & Flashcards