Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Kicki - 13 juli 2007 11:28

Igår var vi med Matilda på 3-månaderskollen. Hon fick en spruta i benet. Usch, vad jag fick ont i magen! Hon satt i min famn och tittade mig i ögonen hela tiden när sköterskan stack henne. Stackars liten... Men det gick bra, hon gnällde bara litegrann, sen blev hon glad igen.


På kvällen när vi kom hem från mormor och morfar så fick hon ont, och då gav jag henne alvedon. Det var flytande alvedon med skogsbärssmak, hon såg lite fundersam ut när det inte smakade mjölk, men hon svalde det. En liten stund senare så tvärsomnade hon och sov till klockan fem imorse.


Mamma och jag var på nya systembolaget igår. Det såg ut som en karamellbutik! Allt var så färgglatt och fint! Jag blev riktigt sugen. Jag köpte en liten flaska rödvin, den rymde ca 2 glas. Jag drack ett glas hos mamma innan jag gick hem. Det andra glaset har jag sparat i mammas skafferi.


Nu sover Matilda middag. Vi ska snart börja gå upp på stan, via moster och kusin. Ute är det kalasvarmt och blåser lite.

Ovido - Quiz & Flashcards