Alla inlägg den 2 april 2008

Av Kicki - 2 april 2008 13:03

Jag satt här och redigerade mina ärenden på försäkringskassans hemsida. Jag måste ju anmäla att jag jobbar. Och då kom jag på att det kom ett brev här för ett tag sen där det stod från och med då barnet fyller ett år, måste du ta ut minst fem dagar per vecka annars räknas din SGI ner till 0 kr. Alltså kan jag inte jobba några dagar och ta ut föräldrapenning några dagar. Då får jag noll kronor i föräldrapenning. Dåså, då slutar jag väl ta ut föräldrapenning dårå! Jag får lika mycket om jag arbetar 13 dagar som jag får om jag tar ut sju dagar i veckan i FP.

Men varför är det så? Det är ju först nu, när Matilda är (strax) ett år som det känns okej att gå tillbaka till jobbet. Då ska man inte kunna jobba lite grann och fortfarande vara hemma med sin bejbis? Nähä.

Tur att jag kommer jobba mest kvällar och helger. Och tur att det fanns en massa jobb! Om jag bara hade jobbat helger vettefan om det hade blivit så bra.

Nu kommer det nästan bli så att jag och Husse möts i dörren, när han kommer hem börjar jag och tvärtom.


Jag har städat lite här hemma. Dammsugit och torkat golvet till tonerna av blandannat Entombed, Kreator, In Flames, Sepultura, Dark Funeral och Slayer. Finns ingen bättre städmusik. Den är fortfarande på så jag känner sug att diska lite! Hej hej!

Ovido - Quiz & Flashcards