Alla inlägg den 15 april 2008

Av Kicki - 15 april 2008 16:39

Börjar jobba klockan 18 och strax efter tre-tiden försökte jag vila en stund. För det första går det dåligt när man har en bejbis som inte vill vila lika gärna som en själv, sen blir jag mer och mer orolig ju mer tiden går och närmar sig 18-strecket. Nyss gav jag upp och tänkte att jag får sova på natten istället. Om jag hade somnat där vid tre så hade jag kunnat sova en timme och hinna bli människa innan jag ska ut och jobba.

Det tar ganska länge för mig att bli människa om jag vilar så här mitt på dan. Jag brukar få ont i huvudet oxå. Vila är inte min grej. Men jag var så jäkla trött igårkväll vid tio-tiden och började frysa när jag satt och väntade på körningar. Jag tänkte försöka undvika det idag, men det gick åt skogen.


Nu somnade iallafall resten av familjen. Då får jag snällt sitta här och låtsas vara pigg och glad, och skutta ut till taxi-bilen vid kvart i sex. 

Jag blir lite sur när jag är trött och vet att jag ska jobba sex timmar. Kaffe funkar inte heller, det blir jag bara kissnödig av och får mer ont i huvet.

Nä, bara att bita ihop och se glad ut. Det går över när jag väl börjar, hoppas jag.

/Gnälljäveln 

Ovido - Quiz & Flashcards