Alla inlägg den 29 april 2008

Av Kicki - 29 april 2008 15:16

Jag har vårkänslor. Det känns att sommaren närmar sig. Igår köpte jag min festivalbiljett. Idag gick jag till stan i högklackade skor. Det är plusgrader och det forsar smältvatten efter vägarna.

Nu tinar all hundbajs fram. Kring korsningen Hjalle-Adolf Hedinsv såg jag 20 högar, kring och på trottoaren. Det luktar framtinad hundskit, och gödsel. Det är skitigt överallt. Men det är vår.


Vi var och repade lite med bandet idag, utan trummis. Vi dammade av några gamla låtar, som vi tänkte fräscha upp lite. De är ju inte dåliga, vi var bara less på dem, då. I helgen hade gitarrist och basist fest och kollade en gammal Punch-film då vi spelade på Arran. Jag jobbade, men de skickade sms till mig och berättade hur kul det var att se den gamla filmen. Haha, jag kan tänka mig det...


Jag skulle spela en liten melodislinga idag, till en gammal låt vi gjort, men det var svårt, för naglarna var i vägen. Jag bet därför av alla naglar på vänstra handen, och la dem på min förstärkare. Sen höll jag på glömma dem där när vi skulle gå hem. Basist skrek att det låg naglar i en hög på förstärkaren. Hade varit skoj för det andra bandet som repar där och brukar låna min förstärkare. Haha! Men jag tog och slängde dem innan vi gick.


Matilda sover på bron. Husse är och fiskar upp vår middag ur sjön. Jag är antagligen hungrig, men det yttrar sig i godissug.

Ovido - Quiz & Flashcards