Alla inlägg den 1 maj 2007

Av Kicki - 1 maj 2007 12:33

Valborg, årets höjdpunkt för fylla. Så är det. Jag har själv varit ganska packelino på alla valborg sen jag fyllde arton. De flesta gångerna på folköl. I Göteborg brukade det vara världens fest på valborg, och på första maj var man fortfarande full och gick med folköl nerpackat i ryggsäcken i demonstrationståget. Sen satt man i vårsolens sken i Bältesspännarparken och sjöng allsång. I Kiruna finns inte den traditionen i samma utsträckning. Jag vet inte om den finns överhuvudtaget.

Jag tog en promenad idag och såg några spår efter gårdagens fylleslag. Tre krossade spritflaskor, x antal ölburkar, några ölflaskor varav en var oöppnad och så några hamburgerlådor. Det var mycket krossat glas, jag lyckades se ettiketten på tre av dem. Tur att barnvagnen inte har lufthjul och tur att jag inte hade en hund med mig. (Stackars min syster, med andra ord.) Varför krossar man glasflaskor på trottoarerna? Varför krossar man glasflaskor överhuvudtaget utanför glasåtervinningscontainrarna? (Vilket ord!) Jag har krossat en glasflaska en gång, på trottoaren utanför en motorcykelklubbs festlokal i Göteborg, när vakten tittade på. Ganska korkat, måste jag säga. Vi var tvungna att springa därifrån efter det. En i sällskapet hade däckat i en soffa och fick bäras. Det är väl tio år sen, ungefär. Åh, vilket dumhuve man är på fyllan!

Bärsjalen, pigan och jag kommer inte överens. Där pigan ska ligga är redan mina bröst, så hon får ligga som en ostbåge. Det ser inte bekvämt ut. Plus att hon håller på att tippa ut. Jag måste öva mer tror jag. Eller ska jag lägga henne ovanför hyllan? Nedanför går ju inte. Jag vet inte, men det ser jävligt enkelt ut på www.sjalbarn.se iallafall. Det blir kanske enklare när hon kan sitta upp och hålla upp sitt eget huvud.


Husse bråkar lite. Utanför vårt sovrumsfönster har vi gjort ett blomsterland, en liten trädgård. Sen är det en gräsmatta som går längs husväggen. Där är det jävligt populärt att parkera bilen, tycker våra grannar. Och gärna på gräsmattan så det blir lervälling, vilket varken är mysigt eller vackert. Husse vill rädda gräsmattan, plus att han blir jävligt irriterad på att det startas bilar precis utanför sovrumsfönstret, speciellt när pigan precis har somnat. Jag har sovit som en sten, så jag har inte märkt så mycket. Nu har han sattit upp pinnar med varningstejp i gräsmattskanten! Hihihi! Husse är på krigsstigen. Det är skojigt. Men vi brukar faktiskt sitta där ute på somrarna och äta, då är det inte så mysigt med bilparkering där. Det finns faktiskt en riktig bilparkering! Vi har blivit som gnälliga gamlingar sen vi slutade med rock n' roll-livet! Hahahaha! Man får rocka på annat vis, helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards