Alla inlägg den 11 maj 2007

Av Kicki - 11 maj 2007 12:43

I höstas köpte jag ett par tjockisjeans, som jag hade i början av graviditeten. Stretchjeans med låg midja och raka ben. De har hängt i min garderob sen jag slutade använda dem på senhösten nångång. En vecka efter jag kom hem från BB provade jag dem. Jag fick inte upp dem över rumpan. Det var kört. Tjockisjeansen var för trånga.

Nu har jag gått en timme varje dag sen första maj. Tjockisjeansen går över rumpan men de går inte att stänga. Jag får snällt fortsätta använda gravidbyxor ett tag till. Om 50 dagar är det bröllop, då hoppas jag vara i trim för tjockisjeansen åtminstone. Femtio timmars promenad bort...


Idag var det inte så jätteskojigt att gå. Snön har fallit konstant i minst två dygn. Den hade lagt sig ganska tjockt på backen idag. Jag fick plumsa på vissa ställen, bland annat i min spurtbacke. Nu sitter jag och väntar på att plusgraderna ska göra sitt jobb så att trottoarerna kommer fram. Jag och pigan ska gå på stan, nämligen. Det är ett jävla slask ute.


Pigan ligger i vagnen med finkläder på och väntar på mamma. Vi inviger napphållaren, men den håller ju inte nappen på plats i munnen, så jag springer dit och trycker in den då och då.

Ovido - Quiz & Flashcards