Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Kicki - 15 maj 2007 15:16

Den som skrev den där studentkörssången bodde inte i Kiruna. "Sköna maj, välkommen..." Nä, du. Det tror jag då rakt inte. När det väl slutade snöa så blev det jordens dimma och började regna. Vi bor just nu i nederbördens paradis, verkar det som.


Syster ringde imorse när jag stod och tog på mig promenadkläderna. "Vill du hänga med till öbbi?" frågade hon. Hon tänkte promenera dit, och det passade ju jättebra! När vi började gå var det bara dimma och lite duggregn. När vi skulle gå hem började det regna, pissregna! Och när vi kom upp på stan (vi pressade upp för Kyrkobacken!) blev det lite snö inblandat i regnet och tillochmed lite hagel. Ja, nog var vår promenad karaktärsdanande. Miloo var skitig som aldrig förr och Alvar var en surjävel (vilket jag inte är van vid alls!). Matilda sov då som en sten hela vägen, mysigt inbäddad i vagnen.


Idag fick jag besked om Matildas barnbidrag, det kommer på mitt konto den artonde. Hihi, vad skojigt det känns! Första barnbidraget! Jag är någons mamma! Jag får fira mors dag den tjugosjunde! Det är så fränt...

Ovido - Quiz & Flashcards