Alla inlägg den 12 maj 2007

Av Kicki - 12 maj 2007 13:42

Snön ligger och är alldeles ny och kritvit på marken. Jag blir lite lessen. Jag vill ha barmark och få se hur gräset börjar tränga sig fram. Husse har tagit ut våra utemöbler och monterat grillen. I blomlådan ligger ett snötäcke. Idag ser det inte ut att snöa iallafall. Eller jo, kanske lite. Suck. Smält nu, dumma snö. Det är dags för en annan årstid nu.


Jag har börjat blanda björklöv i mitt Luzern-te. Började må illa av smaken. Nu känns det mycket godare och fräschare! Björklöv gör susen.

Kämpar med den fantastiska dubbelpumpen varannan timme. 40 ml varje gång. Men lillpigan blir glad när hon får färskpressad mamma-jos direkt från pumpen. Det är annat än ersättning det.


Här hälsar folk på i stort sett varje dag nu. Från att aldrig ha haft gäster till att ha så här mycket är ett enormt steg för mig och jag börjar känna mig irriterad. Det är inte så lätt att försöka amma och pumpa och vila och annat när det knackar på dörren titt som tätt. Och alla vill titta på/hålla i Matilda, kanske ska hon precis äta då, eller vila. Jag vill hänga en "Stör ej"-skylt på dörren eller ta in på hotell ett par veckor. Det känns som att jag vill ha min bejbis ifred, ändå vill jag inte vara snål och grinig. Och det är stackars Husse som får ta skiten från mig när jag får urladdningar. Men jag poängterar att det inte är hans fel.

VAD JAG LÄNGTAR UT TILL STUGAN! Dit kommer ingen oannonserad iallafall!

Ovido - Quiz & Flashcards