Alla inlägg den 7 maj 2007

Av Kicki - 7 maj 2007 20:15

 Idag var Matilda med i NSD.


Dagen började med besök på BVC. Vi hade planerat att ta bilen för att underlätta lite. Vår bil har varit lite lurig på sista tiden. Det kan vara för att den mest står nuförtiden. Ibland har det gått veckor innan vi använt den. Den tjuver ström, så när jag ska starta har batteriet varit stendött. Eftersom vi inte har lyckats klura ut vad felet är, har Husse kopplat ur minuspolen på batteriet. Idag fick han för sig att han hade glömt koppla ur minuspolen, så när jag skulle starta var bilen stendöd. Jag blev skitförbannad, vi skulle vara på BVC om tio minuter så jag hann inte gå och bussarna går inte så tätt i den här kommunen. Husse ringde runt lite, men ingen kunde skjutsa oss. Sen bad han grannen om starthjälp och öppnade huven på bilen. Det visade sig att han visst hade kommit ihåg att koppla ur minuspolen... Så enkelt var det. Han kopplade i och bilen startade hur lätt som helst...


Matilda hade gått upp mer än ett halvt kilo sen förra besöket och hon hade blivit två cm längre. Inte illa! Men det har känts att hon blivit tyngre. Jag har fått känningar i ryggskottet! Nu måste jag verkligen börja sköta mig och tänka på hur jag lyfter och bär. Det är inte läge för ryggskott, om det nånsin är det.

Sen var det dags för faderskapsbekräftelse hos socialen. Det var ett gäng papper att skriva under. Nu är Husse pappa på pappret oxå!

När vi kom hem var det dags för dagens promenad. Det var trevlig snöstorm ute. Matilda låg inbäddad i vagnen och märkte ingenting av det.


Faster och kusinerna var och hälsade på här på eftermiddagen, med presenter! Matilda sov hela tiden, men vi hade trevligt ändå.



Senaste nytt i Husses kamp: 6 bilar hade fått parkeringsbot. Hm. Att det skulle behöva gå så långt och ta sådana proportioner! Det räckte inte med en blomlåda. Idag har Husse monterat ihop vår nyinförskaffade klotgrill som förhoppningsvis ska invigas snart, bara det slutar snöa...

Ovido - Quiz & Flashcards