Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Vänta och vänta...

Av Kicki - 7 april 2008 14:04

När jag var hos kirurgen i höstas, angående min bröstförminskning, sa han att "före sommaren är det gjort". Nu är det före sommaren, men inte så länge till. Jag bestämde mig för att ringa och kolla hur jag låg till i kösystemet. Det tog en halv förmiddag att hitta numret till kirurgen, hittade det tillslut när jag sökte på "kirurg, Gällivare" på eniro.se. Jag fick prata med hon som samordnar kölistan. Hon sa att jag hade mååånga framför mig. Jag berättade att kirurgen sagt "före sommaren". "-Varför säger han så?" frågade hon "Han ger ju felaktig information. Det är många på den här listan som väntat sen -02!" Hon frågade om jag hade besvär, och jag berättade om mina besvär, i korta drag, en gång till. "Jag lägger fram din anmälan här, men jag kan inte lova någonting." sa hon. 

"Suck!" tänkte jag. Är nästan sugen att gå och köpa en limpa cigg. Men det hjälper ingenting. Jag hade räknat med att få det gjort före sommaren, alltså inom två månader. Nu ser det mörkt ut. Jag får dras med dem ett tag till, verkar det som. Jag kollade upp plastikkirurgikliniker, men de tar minst 35.000 kr för en bröstminskning. Då får jag köra en hel del taxi.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Om jag går ner tjugo kilo i vikt kanske det har lite verkan, men inte så stor effekt som jag önskar. Det är som att de inte är en del av min kropp, de bara hänger där och skapar obehag. Jag är såååå less.


Ska jag slänga dem på symaskinen, sick-sacka och klippa av? 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards