Direktlänk till inlägg 11 april 2008

Så det kan tolkas...

Av Kicki - 11 april 2008 12:02

Läste mitt förra blogginlägg om barnpassning, och det lät som att Matilda var ensam hemma i flera timmar! Hahahaha! Jag skrev ju ingenting om att hon brukar vara hos mormor och morfar när jag och Husse är upptagna. Knasigt. Hon brukar inte vara ensam hemma, bara så alla vet.

Hon klarar sig i ungefär fyra timmar, hahahahaha, det vore nåt det. Duktig bejbis!

Bara man fixar henne något att äta, så klarar hon sig!


Imorn ska jag jobba. Jag håller på att förbereda mig mentalt. Det funkar bra. Jag köpte en taxibörs igår, så jag har koll på mina kontanter. Ordning och reda.


Imorse tog jag en promenad till Östlunds och köpte lite frukost, då var jag bara tvungen att ta en bild på hur trottoaren ser ut nu, apropå oplogat. Det var faktiskt jättefint plogat några dagar, jag började undra om någon som bär ansvaret för det läste min blogg. Det var tillochmed plogat med räfflad skopa! Helkonstigt. Jag har fått en stegräknare av Husse, så nu vill jag ju ut och promenera, men jag vill inte att det ska innebära livsfara för mig och bejbis. Man får välja, Hjalmar Lundbohmsvägen där det inte finns några trottoarer så man får knalla ute i gatan, eller Föraregatan, där det inte heller finns några trottoarer och dessutom hus med risk för snöras. Vad är lämpligast? Hur som helst får man gå mitt i gatan, men det är ju något tätare trafik efter Hjalmar Lundbohmsvägen.


Igår gick jag 3598 steg. Det var inte så mycket. Undra vad det blir idag. Fram och tillbaka till Östlunds var iaf 1988 steg, plus att vi ska upp på stan när Matilda sovit färdigt. Det blir nog över femtusen iaf, halvbra.

 
 
Ingen bild

Sofi

12 april 2008 21:09

Men vad är det som har hänt med snöskottningen i Kiruna egentligen?! Har hört att de är galet sega på att skotta efter nederbörd också. Förjäkligt!
Förresten gillar jag din blogg, alltid lika spännande :D

 
Ingen bild

Kicki

13 april 2008 17:27

Tackar! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards