Alla inlägg under februari 2007

Av Kicki - 20 februari 2007 19:56

Vi var bara fyra stycken på vattengympan idag. Det var gott om plats. Bra bra! Hihi! Jag tyckte att min mage var annorlunda nu än förra gången. Det var lite jobbigare att dra upp knäna idag. Så himla stor skillnad kan det ju inte vara! Konstigt.Satan! Det är fotboll på tv6, så det blir bara ett avsnitt Simpsons. Fan. Vad taskiga dom är! Jag skiter i fotboll. Men tydligen är det tillräckligt många som tycker det är askul att kolla fotti och slippa byta till eurosport eller canal + eller nån annan sportkanal. Jaja.

Av Kicki - 20 februari 2007 13:47

Vi var hos mvc idag och pratade förlossning. Jag var inte så orolig innan och nu är jag inte alls orolig. Det känns jättebra och lugnt. Magen hade inte vuxit sen förra gången och den är precis så stor som den ska vara i den här veckan. Bejbisens hjärtljud var bra, 156 slag. Och den ligger med huvudet neråt. Jag har känt rätt! Hihi!Vår barnmorska är jättebra! Hon är så cool. Jag sa att jag börjar bli less på att vara otymplig. Hon tyckte inte att jag borde vara less än. Och egentligen är det bara jobbigt på natten. När jag är vaken och uppe är det ganska lugnt. Jag har börjat få sammandragningar om jag jäktar eller gör för stora rörelser. Det är när jag ska sova som jag känner att jag är osmidig. Ingen ställning är ju bekväm. Ligger jag på rygg blir jag direkt kissnödig. Jag tror vi ska åka en sväng till stugan nästa helg och grilla korv. Vi och familjen Forss. Vi åker ju bara över dan och jag behöver bara ligga på en kälke. Haha! Jag ser det framför mig!

Av Kicki - 19 februari 2007 10:35

NSD artikelOm man nu gillar att som man klä ut sig till kvinna, och gå på krogen och ragga på andra män, så tycker jag att det borde vara självklart att informera den uppraggade mannen om att man håller på med falsk reklamföring, innan man tar hem honom från krogen. Jag vet inte om jag nästan tycker att det borde vara olagligt att inte tala om att "jag är inte kvinna, jag är man klädd som kvinna!" Jag försvarar inte misshandel överhuvudtaget, men jag förstår helt, varför denna person råkat ut för detta ett antal gånger! Efter första gången kanske han skulle ha lärt sig att män som raggar kvinnor på krogen kanske är ute efter just kvinnor, inte utklädda män. Korkat.Apropå misshandel igen, om man nu gillar att spöa folk, men inte vill ta de rättsliga konsekvenserna av det vad gäller polis, åklagare och straff etc. kan man helt enkelt, iallafall som man, gå med i en klubb där vuxna män iklädda skinnvästar håller varandra om ryggen och ser till att ingen vittnar. Då kan man ostraffat spöa folk lite närsomhelst och utan anledning.Apropå misshandel igen. Om man som tjej gillar att se killar bli misshandlade kan man alltid anklaga nån för våldtäkt åt sina stora, starka killkompisar och sen bara se på när killen åker på stryk. Det bästa är att anlita killarna i skinnvästar för detta, eftersom ingen kommer att åka fast. Det perfekta brottet.Det är måndag igen. Kiruna är kallt och vitt. Det är så jobbigt att klä på sig varma kläder när man är gravid i åttonde månaden. Ändå vill jag gå ut och gå. Bäst att låta frukosten sjunka ordentligt, så att den inte kommer upp på hallgolvet i samband med skoknytning.

Av Kicki - 18 februari 2007 10:57

Jag brukar ibland strunta i att stänga av telefonen på kvällarna. Det är ändå ingen som ringer längre, mitt i natten, eller ens efter nio på kvällen. Men igår ringde telefonen, när vi precis somnat, halv tio. Det var mitt ex! Jag stängde av ringsignalen och somnade om. Imorse kollade jag telefonen och såg att jag hade ett missat samtal till, ett annat nummer. När jag kollade på eniro.se så var det oxå mitt ex. Han ringde alltså med två olika nummer med tio minuters mellanrum. Jag undrar vad i helvete han kan vilja mig? Han var säkert berusad, eftersom det var lördagkväll. Det kan ju inte ha varit sååå jävla viktigt, för då hade han väl kunnat skicka ett sms och tala om vad han ville. Fyllesvammel. Suck.Och så vill jag bara säga: Heja! Carolina Gynning! You go girl! Jag gillar dig.

Av Kicki - 17 februari 2007 11:26

Det är kinesisk nyårsafton idag och imorn inleds den gyllene grisens år. Det är ett speciellt bra år, säger de som vet, och ska man skaffa barn ska de födas under det året. Låter bra tycker jag!Blev som vanligt tvärtrött igårkväll vid åtta. Somnade före tio och vaknade väl vid tre-fyra imorse. Inget roligt att vara vaken då! Älskling sov och sa att jag skulle göra nytt kaffe. Det är roligt när han pratar i sömnen, ibland börjar jag fnissa. Själv har jag börjat snarka så högt att han får sova med hörselproppar. Ibland vaknar jag själv av att jag snarkar... Jag hoppas att det upphör sen.Det visar sig att vi inte blir feta av onyttig mat och lite motion utan av flamskyddsmedel! Ja, jävlar! Det har forskare i USA kommit fram till. Tydligen ändrar det något i våra gener som gör att vi blir feta. Då behöver jag inte ha sån ångest över semlan igårkväll alltså. Hihi!

Av Kicki - 16 februari 2007 15:06

Det blir chili con carne till middag. Jag har gjort färdigt grunden, så det luktar vitlök och spiskummin i hela lägenheten. Jag blir hungrig! Men det är snart middagsdags.Jag mår så bra! Det är jättehärligt! Det är jobbigast på nätterna, då gör det ont, jag mår illa, får kramp i vaden och ingen liggställning verkar duga åt vår bejbis. Den lever rövare när jag ligger. Den är ganska pigg annars oxå. Läste i aftonbladet om fisk. Som gravid ska man äta fisk två gånger i veckan, då får man en smart bejbis. Vår bejbis kommer bli jättesmart! Den här veckan har den fått fisk tre gånger.artikel

Av Kicki - 14 februari 2007 14:15

Jag går omkring och gnäller över saker jag vill göra. Jag känner själv att jag är irriterande. Det är en massa saker som jag vill men inte kan göra än. Jag tänkte skriva en lista så att jag inte glömmer bort det. Åka utförsåkning, det går ju inte riktigt nu. Jag har inte åkt utför på, jaaa, kanske är det 15 år... bor bredvid slalombacken så jag kommer på det i stort sett varje dag, och gnäller om det. Fattar inte att jag plötsligt kommer på att åka utför, efter alla dessa år.Färga håret. Jag brukar färga håret minst tre gånger per år. Nu planerar jag vilka färger jag ska ha när jag kan färga håret igen. Nu har det vuxit ut ganska mycket och jag har min naturliga färg i ungefär en tredjedel av håret. Det är längesen jag sett min naturliga färg. Kanske ska jag inte alls färga håret, ens när jag kan?Åka till stugan. Det vill jag hela tiden. Förra året var vi där ute mer än vi var hemma, nästan. Det var så härligt och jag längtar ut!Åka skoter, hör ihop med åka till stugan. Skotern står under sovrumsfönstret och lockar. Den är så tjusig och härlig! Jag måste vänta ett år på nästa tur. Men det ska jag klara.Sen är det säkert en massa andra saker som jag vill göra, som är lite svårt nu. Men det är inte så länge kvar! Ca sju veckor. Det går fort.

Av Kicki - 13 februari 2007 18:18

Jag är svag för askkoppar... vi var på en loppisaffär och den här stod längst ner i en hylla och gömde sig. Men jag drogs till den och åkte inte hem utan den. Designad av Gerda Strömberg, 1879-1960. Undra vad den kan vara värd?Hittade även en röd HellyHansen och två skitfina tavlor! Allt för en hundring!

Ovido - Quiz & Flashcards