Alla inlägg under februari 2007

Av Kicki - 13 februari 2007 12:56

...och må illa samtidigt är jobbigt. Jag ska göra köttfärsbiffar och makaroner. Jag har nyss gått upp från sängen, där jag var tvungen att ligga en stund för det svartnade för ögonen av illamående. Efter lite limevatten och vila blev det bättre. Men jag har ingen lust att laga mat! Ojoj...Igårkväll var jag och syster och handlade. Det var det bästa, att handla på kvällen mellan åtta och nio. Nästan inget folk, personalen var avslappnad och glad, inga köer, allt var bra! Vi irrade omkring och handlade en massa som inte stod på listan. Hehe...Jag passar på att lyssna på Depeche Mode innan älskling kommer hem. Han tycker de är tråkiga! Hm. Nu ska jag höja volymen!

Av Kicki - 12 februari 2007 10:09

Det är härligt med måndagar. En ny vecka, en hel radda med vardagar framför sig. Saker att göra. Idag ska jag till försäkringskassan och få information om föräldrapenning. Det känns väldigt konstigt. Jag har lite svårt att förstå att jag snart är någons förälder! Vad knäppt! Jag var ju nyss en hemsk tonåring. Jag har bett om ursäkt till mina föräldrar. Jag har börjat förstå vad de har fått stå ut med.Jag flyttade till Göteborg när jag nyss fyllt sjutton. Man är ju fortfarande barn då! Men trodde man var vuxen och flyttade 120 mil hemifrån. Hamnade i kollektiv. Gjorde bus. Jag ångrar inte att jag gjorde det, men om mitt barn gör samma sak om 17 år vet jag inte om jag blir så nöjd... Jag hade nog inte varit så glad om jag bott kvar, förr eller senare hade jag stuckit iallafall. Nu kom jag ju tillbaka tidigare istället, kan man tänka.Det är härligt att bo i Kiruna idag. Solen skiner, himlen är klarblå, snön gnistrar och fåglarna kvittrar. Vi ska ut och fika på stan. Jag ska ta och göra mig iordning.

Av Kicki - 11 februari 2007 09:52

Igårkväll fick bejbisen hicka. Jag kände det när jag låg och tittade film. Var tvungen att väcka pappan. Hihi! Hick hick! Så nu kunde jag fatta hur den låg därinne. Huvet vid min navel, ryggen till höger och de små sparkande benen ner till vänster ljumske. Skumt. Det var nästan samma känsla som vid ultraljudet. Trots att den sparkar och lever om därinne, så var hickandet mer ett livstecken på att det verkligen är någon där. Så inatt drömde jag om förlossning, amning och blöjbyten. Sista dagen för Kiruna marknad idag. Igår shoppade jag loss ordentligt. Köpte renkött jag aldrig skulle ha köpt. Usch, vilken miss... Bara senor. Rökta senor... Jag vill ha bara torkat! Inte rökt. Det var det jag sa oxå, men fick rökta senor. Inte torkat benfritt... Suck. Ja ja. Jag köpte även godisstänger, och provsmakade en igår, den var perfekt och jag är fortfarande öm och sårig i munnen. Vi ska ta bilen upp idag. Pappans knä är runt som en boll. Trasigt knä med vatten i får åka bil till stan idag. Trots att det är soligt och vackert ute, och inte så kallt. Kanske tio minus.

Av Kicki - 10 februari 2007 09:21

Vi brukar gå och lägga oss vid niotiden på kvällen. Det är inte alltid vi somnar då, men vi byter iallafall teven i vardagsrummet mot teven i sovrummet. Igår somnade Micke ganska tidigt, jag låg vaken och tittade på det alldeles exceptionellt bra (ironi!) teve-utbudet som det är på fredagar. Halv elva ringde hemtelefonen och när ingen svarade i den ringde Mickes mobil. Det var jääävligt länge sen någon ringde hem till oss efter klockan nio på kvällen. Jag blev lite sur, för jag höll på att somna.Ja, och vad är det för skräp på teve? En fredagkväll? "Speed" med Keanu Reeves och Sandra Bullock, hur många gånger har den gått på teve det senaste året? "Den galopperande detektiven 2", den gick väl oxå nyss... "Rocky V", jag skiter i om den aldrig har gått på teve, jag ids inte se den ändå. Och så kör femman gamla avsnitt av CSI mellan åtta och tio. Det var väl det mest intressanta, trots att jag hade sett dem redan.Det är bättre utbud på veckorna. Fredag, lördag och söndag är misär i teve-världen. Jag ska ta tag i mina stickningar istället.

Av Kicki - 9 februari 2007 17:49

Idag är det ett år sen missfallet. Nu har jag istället en jättestor mage med ett sprattlig bejbis i. För ett år sen låg det en dödis där. Det är det värsta jag har varit med om. Jag har aldrig haft så ont. Jag är inte så rädd för förlossningen, jag vet att det kommer göra ont men den här gången får vi med oss någon hem. För ett år sen fick vi åka hem ensamma, med en tom mage. Idag är det exakt två månader kvar till beräknad förlossningsdag. Det är marknad i Kiruna. Storhelg! Hahaha! Jag köpte samiska glödkakor och kaffeost. Men jag var så slut idag när vi gick omkring där att jag knappt orkade prata. Imorgon ska jag försöka igen.

Av Kicki - 8 februari 2007 16:35

Då kom de då, bristningarna på magen. Jag upptäckte dem idag och jag tror att de kom till inatt! Jag var alldeles öm. Drömde skumma drömmar om att bejbisen tittade ut och sa "hej!".Det är marknad här i helgen. Men jag har aldrig några pengar när det är marknad, och för den delen brukar jag aldrig hitta något jag vill ha, förutom godis. Jag måste köpa polkagrisstänger... Viol, frukt och polka. Gott. Nu blev jag sugen, fan!Jag har tagit en eftermiddagsvila för vi ska repa med bandet ikväll, så nu försöker jag väcka med mosiga huvud med kaffe. Och så blir jag dösugen på godis, snask och onyttigheter... Det känns inte så förenligt med bristningarna på magen.Skitsamma, nu ska jag leta låttexter så jag kan sjunga ikväll!

Av Kicki - 7 februari 2007 09:53

Dagen började inge bra. En bagatell bara men som jag blev så jävla sur över. Mjölken var slut. Jag har alltid mjölk i teet på morgonen, och nu var den slut. Inte ens en liten skvätt... Jag fick gå på Konsum och handla och min sambo får stå ut med mig. En liten skitgrej och jag känner att jag kan explodera.Igår var jag likadan. Då skulle vi helt plötsligt äta hos svärmor. Men vi hade inte planerat det. Det kom bara så där. Och då blir jag galen! Ingen har frågat mig om det går bra, om jag har planerat att laga något speciellt här hemma, eller ens om jag hade tid! Det knäppaste var att precis innan hade jag suttit hemma vid datorn och renskrivit matlista för tre veckor som vi ska följa och som vi ska handla efter. Den här jävla lunchen hos svärmor raserade ju allting! Alla mina planer! Varför kan man inte planera någon dag i förväg om man ska äta borta? Varför kan man inte kolla om något är inplanerat? Eller är det inte viktigt när JAG gör det? Ska jag bara göra som alla säger och sen rätta mig efter deras planer?Jag vet att jag är full av hormoner och antagligen blir något argare än jag hade blivit annars. Hade jag halkat i snödrivan på väg till Konsum imorse, hade svärmor sagt något fel igår vid lunchen, hade sambo gnällt på hur jag körde bil igår, så vette fan om jag hade kunnat svara för konsekvenserna. Jag känner hur jävla förbannad jag blir och det tjänar ju ingenting till!Skulle behöva lätta på trycket, spela lite hårdrock eller nåt. Dammsuga hjälpte inte, jag testade igår.

Av Kicki - 6 februari 2007 20:11

Det är för härligt med vattengympa. Vilken avlastning! Det ser säkert roligt ut, när vi skvalpar omkring i bassängen. Jag har blivit ganska trött i ryggen när vi har hållit på här hemma och städat och fixat. Det gjorde susen med lite vattengympa idag, det kändes bättre på en gång. Nu är jag mycket mjukare i hela ryggen. Trots att jag tog en halsbrännetablett innan jag åkte dit så kom halsbrännan ändå innan gympapasset var slut. Men det var bättre än förra gången iallafall.Imorgon ska jag fika med Cammo-Flammo halv tolv. Det var längesen vi tog en fika, så det är dags! Jag ska promenera upp på stan. Vår stackars bil har verkligen fått pinas i kylan. Igår hade den stått med motor- och kupévärmare i 20 graders kyla och snöfall. Båda framdörrarna hade isat igen, så Micke fick klättra in från baksätet och öppna åt mig. Det hade jag aldrig klarat själv, hur gärna jag än velat. Men på något underligt vis känner jag mig smidigare nu än för ett par veckor sen. Det kanske är vattengympan som gör underverk.

Ovido - Quiz & Flashcards